Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Åkte med SK 936 från SFO 7/4. Ingen kul upplevelse, hela underhållningssystemet utslaget och stolen (1E) ur funktion, kunde till slut fällas manuellt för nattvilan, men med fotändan lös mot durken. Personalen ombord verkade inte vara tränad, fel glas till drycker, ojämn och slumpmässig servering mm. Tråkigt. Man bör för övrigt undvika rad 1 på denna kärra, eftersom det pågår ett ständigt slammer från pentryt föröver, till skillnad mot de övriga 330/340 från SAS.

Ska med sk 902 den 8/8 och försöker avgöra om det är detta flyget.
Har plats 1a/b så får inte upp sätekartan för plus för å se om det är 8 eller 7 säten där. Nåt annat tips hur jag kan se det?

/b

Åkte med SK 936 från SFO 7/4. Ingen kul upplevelse, hela underhållningssystemet utslaget och stolen (1E) ur funktion, kunde till slut fällas manuellt för nattvilan, men med fotändan lös mot durken. Personalen ombord verkade inte vara tränad, fel glas till drycker, ojämn och slumpmässig servering mm. Tråkigt. Man bör för övrigt undvika rad 1 på denna kärra, eftersom det pågår ett ständigt slammer från pentryt föröver, till skillnad mot de övriga 330/340 från SAS.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Var det LAN Chile kärran? Har själv åkt ett par SAS intercon på senare tid OCH kärrorna verkar helt slut. Svårt att sköta stolarna, gråaktiga monitorer och ljud om du har tur. Fick laxcaspatio till förrätt sist smakade inget. Klagade hos SAS men enda ersättningen 200 SEK rabatt på nästa bokning. (!?). Nu har jag skaffat Miles and More och bokat kommande Asienresor hos Lufthansa - bägge A340 har nya 100% lay-flat så det kommer recensioner från dessa resor snart.

Ska med sk 902 den 8/8 och försöker avgöra om det är detta flyget.
Har plats 1a/b så får inte upp sätekartan för plus för å se om det är 8 eller 7 säten där. Nåt annat tips hur jag kan se det?

/b

2-4-2 i Plus, men det är långt dit....

Mvh
/NotRyan

För er information, IFE:n på leasat plan från LAN Chile fungerade inte på hela flygning på alla stolar Business class.
Det stod välkomstmeddelande hela vägen till Beijing. Jag vet dock ej hur det var i SAS Go.

Jag var också med på den här kärran. Åkte i SAS go och inte heller där fungerade underhållssystemet. Borde man klaga hos SAS?

Jag var också med på den här kärran. Åkte i SAS go och inte heller där fungerade underhållssystemet. Borde man klaga hos SAS?
Det tycker jag att du bör göra. Du kanske får några EuroBonus poäng.
För min del fick jag OpUp från SAS Go på denna flygning därför tänker jag inte på att klaga.

Det lönar sig att klaga, har fått vouchers eller poäng när jag klagat på avod:en som inte funkat (dock inte LAN-kärran). Senast i november var allt utslaget i C. Fick €100 för besväret. Inte så jättemycket men bättre än inget alls....

Toppen