Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Nu har jag skaffat Miles and More och bokat kommande Asienresor hos Lufthansa - bägge A340 har nya 100% lay-flat så det kommer recensioner från dessa resor snart.

Det är inget garanti for att få A340 med 100% lie-flat, jag flög med A340 (Lufthansa) til Canada og Dubai, inget lie flat på nogon av dem. (En var från Munich en var från Frankfurt).

För er information, IFE:n på leasat plan från LAN Chile fungerade inte på hela flygning på alla stolar Business class.
Det stod välkomstmeddelande hela vägen till Beijing. Jag vet dock ej hur det var i SAS Go.

Samma sak för oss i fredags.
Man fick dock se kartan över flygningen, enda problemet var att bakgrunden var helt svart så man såg två vita prickar, ett flygplan och ett rött streck :)

Jag hade tänkt skicka in ett klagomål till SAS om detta, 8-15k poäng är väl vad folk tidigare har fått för "trasig" IFE.

Flög samma LAN kärra i söndags IAD-CPH, IFE ur funktion, bara en välkomstskärm som inte gick att stänga under flygningen ?! Svaret från personalen var att det var en ny kärra och att inte ens de förstod hur den fungerade. Varför man inte fixat ett så stort problem asap är konstigt.

Flög samma LAN kärra i söndags IAD-CPH, IFE ur funktion, bara en välkomstskärm som inte gick att stänga under flygningen ?! Svaret från personalen var att det var en ny kärra och att inte ens de förstod hur den fungerade. Varför man inte fixat ett så stort problem asap är konstigt.

Vad jag kan si är att de har forsökt fixa det, og det er på veg til att bli fixat. Det har inte varit forventad at det skulle ta sånn tid.

Fick precis ett bud på kompensation för underhållningssystemet, 50€ eller 5000 poäng. Låter tunt tycker jag, någon som har någon erfarenhet av liknande case?

Toppen