Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Tyvärr vart det byte av flygplan på SK402 (CPH-ARN) imorse. 340 vart en 319.
Besvikelse!

Någon som vet varför?

Som noen påpeker her, den måtte settes inn til Washington pga teknisk feil på flyet som egentlig skulle fly ruta :) Med andre ord har LN-RKP allerede begynt sin tiltenkte plass i flåta til SAS: minimere forsinkelser og forbedre flyten i IC trafikken ved å ha flere backup fly og dermed bedre dekning ved IRROPS :)

Norsk eller Dansk kabinpersonal ombord?
Det måste vara Dansk personal på returen som har haft stopp i Washington. Vad säger facket?

Ska flyga SK943 den 3 april och SK944 med avgång den 6 april. Det verkar som att jag kommer få flyga detta plan, eller hur? :)
Jag har det senaste schemat och 29 mars-3 april och 5 april-8 april kommer flygplanet flyga som SK 943 och SK 944. Så du får nya flygplanet åt båda hållen.

Sitter just nu i loungen i CPH och tittar på flightradar... Verkar som om vi LAN kärran till EWR med SK909 :) Tekniskt fel på vanliga kärran...

Sitter just nu i loungen i CPH och tittar på flightradar... Verkar som om vi LAN kärran till EWR med SK909 :) Tekniskt fel på vanliga kärran...
Attans att man inte flyger hem via CPH idag... Fast i Plus hade det kvittat ändå. Kan även tillägga att det blev equipment change till A340 på vägen hit i lördags, så ordinarie maskin är det kanske något fel på.

Attans att man inte flyger hem via CPH idag... Fast i Plus hade det kvittat ändå. Kan även tillägga att det blev equipment change till A340 på vägen hit i lördags, så ordinarie maskin är det kanske något fel på.
I plus är det väl ett steg sämre med LAN-kärran i stolsutrymme iaf.

jag åkte hem med LAN kärran från IAD igår, den var extrainsatt pga. motorproblem med ordinarie flyg.
Här är mitt omdöme.
En liten review efter premiären.
Stolarna var avsevärt bättre än ordinarie SAS stolar även om dom inte var så bra som Air Canada. Jag gillar att sova på mage och det gick inte här... Rygg eller sida var dock helt ok. Smart litet fack för skor i stolen framför. Underhållningssystemet hade inte hunnits installeras ännu men skärmen var rejält tilltagen, remoten satt lite undanskymd däremot. Fokuset hos LAN verkar inte ha varit Crew då det verkade trångt och svårjobbat för dom. Toaletterna var avsevärt trängre än SAS nuvarande i business. Buffén funkade rätt så bra, Detta var ju IAD - CPH så dom flesta sov ju.

Toppen