Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Den her mulighed var simpelthen for god til at springe over, så jeg er også med på SK403 :)

SK402 CPH-ARN var dog helt fuld, så det bliver SK400 til ARN i morgentidlig, afgang 06:15 ouch!

Last edited:
Jag var mest tvungen att åka ner till cph imorgon på jobb och tänkte inte alls på kärran. Bokade resan i fredags efter några öl med Senator i skopje. Så detta var ren bonus då jag inte flyger longhaul med sas men får prova på detta nya spektakel.

Tyvärr vart det byte av flygplan på SK402 (CPH-ARN) imorse. 340 vart en 319.
Besvikelse!

Någon som vet varför?

Last edited:
Och förstås för er som eventuellt inte sett det finns det ett test uppe med en massa bilder av det nya flygplanet och stolarna i både business och economy.

SAS har även varit väldigt hjälpsamma med att leta fram all tänkbara data av intresse, t.ex. seat pitch i alla olika klasser.

En test av SAS nya Airbus A340 - med fully flat-stolar i business class - BusinessClass.se

Utmärkt artikel med många bra tips (t.ex. för att känna igen just detta plan på sätesinformationen), hatten av.

Ska flyga SK943 den 3 april och SK944 med avgång den 6 april. Det verkar som att jag kommer få flyga detta plan, eller hur? :)

Toppen