kerran1980
Medlem
Jag var med på allra första revenue flygningen med SAS A330-300. Det var en 06.15 avgång i oktober 2002 ARN-CPH.
Det kan inte vara de flygplanen som SAS har nu (Airbus A330/A340).Har fått ett svar från SAS angående konfigurationen i Plus:
"Stolen i PLUS är den samma som är i GO men i PLUS har vi en pitch på 36" medans i GO är pitchen 32" (några rader har även 33"). Stolen kommer från tillverkaren Weber."
2-4-2 och 2" mindre pitch alltså. Detta får mig inte precis att hoppa högt...![]()
SAS skrev:Economy Extra (long-haul)
A class of its own –
SAS’ premium economy
SAS has created a separate cabin that offers a more spacious and peaceful environment, enabling our Economy Extra passengers to arrive at their destination in good shape, both mentally and physically. Our Economy Extra seats are featured in a 2-3-2 configuration to ensure passengers maximum comfort.
Seats
In SAS’ Economy Extra class, passengers enjoy wider (47cm/18”), more comfortable seats with almost a metre (38”) of legroom in a separate cabin. Besides manually adjustable neck rests, the specifically designed and ergonomic Economy Extra seats also feature foot rests for a greater level of comfort.
Det kan inte vara de flygplanen som SAS har nu (Airbus A330/A340).
SAS Plus (f.d. Econom Extra) är 2-3-2 på dessa plan och 38 tums seat pitch.
Economy Extra (long-haul)
Jag flyger 943 den 30/3 och 944 den 3/4. På båda dessa börjar Plus på rad 11 så där sitter jag nu...
Största funderingen för min del är hur det egentligen är med benutrymmet på den här kärran och hur bra första raden i Plus egentligen blir. Någon som har en idé?
Det handlar väl om den flighten som beskrivs tidigare, där PLUS börjar på rad 11.
Har fått ett svar från SAS angående konfigurationen i Plus på den leasade kärran:
"Stolen i PLUS är den samma som är i GO men i PLUS har vi en pitch på 36" medans i GO är pitchen 32" (några rader har även 33"). Stolen kommer från tillverkaren Weber."
2-4-2 och 2" mindre pitch alltså. Detta får mig inte precis att hoppa högt...![]()