Senaste nytt

SAS lanserar sin längsta linje…. Ny linje på gång igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
KLM flyger visserligen dit med stopp i Singapore. Sen har du Emirates, Qatar, SQ och Thai med ett stopp. Men alltså inget europeiskt bolag som flyger direkt.
Även Turkish (kan diskuteras om de är europeiska men de ligger på gränsen åtminstone) och Etihad.

Det är många bolag med lägre kostnader än sas. Tror inte man kan hoppas jättemycket på transfer från Europa på en sådan, man måste nog till största delen fylla den med skandinaver.

Jag ser det inte som helt omöjligt med DPS. Stort tryck på Bali och turismen förväntas fortsätta öka.
Dessutom flyger Garuda från DPS till Sydney och Melbourne. Så SAS skulle kunna etablera codshare med dem och på så vis erbjuda det kanske mest attraktiva sättet just nu att ta sig till Australien (speciellt om man skulle erbjuda kostnadsfri stopover).

Last edited:
Man får fortfarande poäng med bolag utanför skyteam med Flying Blue, så länge flyget är codeshare.

Man måste se upp för det säljs även förbindelser där det är bolaget som flyger under eget nummer. Eller om man bokar exakt samma flyg som codeshare är på, fast bolagets egna nummer. Då tjänar man noll.
Och för 5-6 år sedan kunde man boka en enskild flygning direkt med GOL och gå miles.

Om det blir GRU, kan man till och med tänka sig en fifth freedom vidare till EZE?! Många bolag som gör så på denna sträcka. Men inget inom Sky Team just nu.

Jag tror inte att det blir varken Bali eller Singapore. Är på Changi just nu och har sett SAS loggan till flertalet platser genom sitt samarbete med Singapore airlines, bl a Bali och Kuala Lumpur. Jag har svårt att tro att man ger sig in och flyger själva på denna sträckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen