Timotey
Medlem
Klockan 11:00 imorgon den 28/11 ska det avslöjas enligt instagramHur ser nedräkningen ut inför avslöjandet?
Klockan 11:00 imorgon den 28/11 ska det avslöjas enligt instagramHur ser nedräkningen ut inför avslöjandet?
Jag tror du är nära. Vi får seSão Paulo eller Kapstaden....
Tegnell-nivå på geografikunskaperna om man kan vara "nära" genom att säga "São Paulo eller Kapstaden".Jag tror du är nära. Vi får se
Nära ett rätt svar.. De två olika alternativen (ett av dem).Tegnell-nivå på geografikunskaperna om man kan vara "nära" genom att säga "São Paulo eller Kapstaden".![]()
Mellan dessa två alternativ känns Sao Paulo som det smartare valet. Till Kapstaden åker man ju i princip enbart om man vill vistas i Sydafrika (och kanske några angränsande länder i norr, men det lär inte vara jättemånga resenärer från Norden). Från Sao Paulo kan man täcka hela Brasilien, Argentina, Chile, Uruguay, och Peru (samt de mindre länderna i norr, möjligtvis ända till Colombia, även om det skulle bli en onödigt lång resa dit). Man skulle dock behöva ett codeshare avtal med något lokalt bolag (utöver Sky Team partnern Aerolines Argentinas), för att maxa en sådan linje.São Paulo eller Kapstaden....
Minst ev av hubbarna har dock stora kapacitetsproblem (AMS), så att öka där kan vara svårt. Så ifall efterfrågan från Norden/NL är tillräcklig stor så ser jag inget problem med att "flyga över hubbarna".Nja, Sao Paulo tror jag inte på då man i princip flyger över bägge hubbarna CDG och AMS.
Tror fortfarande på Sydostasien och Sydkorea och med en ev JV med Korean air.
Möjligt om AF/KLM skulle flytta sina linjer till CPH att en Manila (MNL) linje kunde vara lönsam på vinterhalvåret.