Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Anledningen till att de slingas är för att Hong Kong och Los Angeles inte klarar en return på 24h. Om det kommer en ny destination med flygtid under 10h så lär den klara sig utan att slinga med någon annan destination så man ska nog inte dra för stora slutsatser av att de senaste 2 från sthlm körs tillsammans med annan destination.
Ja, och i så fall är det bara destinationer på USA:s östkust som kvalar in. Ifs trevligt om Stockholm också får direktlinjer till Washington och Boston, med A350 *dreggel* :)

Ja, och i så fall är det bara destinationer på USA:s östkust som kvalar in. Ifs trevligt om Stockholm också får direktlinjer till Washington och Boston, med A350 *dreggel* :)
Finns betydligt fler destinationer , Toronto är under 10h och jag tror även stå Seoul från Stockholm är det. Seattle och Vancouver är väl dock på gränsen till 10h.

Kontraktet med Privatair (flygande bränsletanken) går ut i augusti nästa år.
Vad jag förstår går linjen (CPH-BOS) bra, så vill man förlänga kontraktet eller kanske försöka slinga om någon maskin med denna sträcka också.

Kontraktet med Privatair (flygande bränsletanken) går ut i augusti nästa år.
Vad jag förstår går linjen (CPH-BOS) bra, så vill man förlänga kontraktet eller kanske försöka slinga om någon maskin med denna sträcka också.
En variant är också att man både förlänger kontraktet samt slingar Boston med någon annan destination, då skulle man kunna starta upp någon annan linje med Privatair-maskinen, kanske de goa gubbarnas våta dröm till linje :)

Flyger idag med SK956 i Plus. Nekad inträde till Avianca loungen. Nu har jag Priority Pass så det löste sig men är det riktigt att Plus inte ger lounge acces här?

Inga "aktuella" planer på att flytta denna linje.

"”Aktuelt er der ingen planer om at flytte Los Angeles-ruten til København, men vi vurderer kontinuerligt de enkelte ruter og kigger på en række faktorer, herunder økonomien, inden vi træffer beslutning om at udvikle eller ændre vores rutenetværk,” siger Randi Baasch, kommunikationsmedarbejder i SAS til CHECK-IN.dk."

SAS: Ingen aktuelle planer om at flytte Los Angeles-rute - CHECK-IN.dk

Toppen