Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

D

Deleted member 53670

Guest
Enligt denna artikeln så ska man kunna få fortsatt poäng och t ex lounge med Singapore airlines. Även intressant att SK 8001 inte går att boka innan 1 sept på SAS sida, men efter 1 sept….
Tillägg är att i lågpriskalendern så har SAS t.o.m. tagit bort Peking och ersatt med Singapore, så måste vara fortsatt samarbete tänker jag.
 

Johan Hbg

Medlem
Kiruna växer också snabbt som ett nav för svensk rymdindustri och det är verkligen önskvärt med förbättrade förbindelser dit. I våras hade jag ett möte på Esrange mellan kl. 10.00 - 13.00. Första flyget upp den dagen skulle landa vid 10-tiden så jag var tvungen att åka upp dagen innan. Sista flyget hem den dagen gick kl. 14.00, vilket blev för tajt. Så för ett möte på tre timmar i Kiruna var jag tvungen att vara borta två nätter...
Dåligt arrangerat möte. Flytta det nån timme åt nåt håll så att folk kan resa.
 
Kanske har besvarats men tråden är nu 46 sidor lång och jag hittar inget via sök.

Om jag bokar en resa med star alliance partner 2025 och sas trafikerar ett ben, och jag redan nu kan lägga in ffp#, får jag poäng till eurobonus då?
 
D

Deleted member 53670

Guest
Kanske har besvarats men tråden är nu 46 sidor lång och jag hittar inget via sök.

Om jag bokar en resa med star alliance partner 2025 och sas trafikerar ett ben, och jag redan nu kan lägga in ffp#, får jag poäng till eurobonus då?

Flyget med SAS ska du få, men ej de andra (Såvida det flygbolaget går med i SkyTeam tills dess :p)
 

pswe

Medlem
Kanske har besvarats men tråden är nu 46 sidor lång och jag hittar inget via sök.

Om jag bokar en resa med star alliance partner 2025 och sas trafikerar ett ben, och jag redan nu kan lägga in ffp#, får jag poäng till eurobonus då?
SAS flygningen kommer ge poäng, men vad får dig att tro att du får något från ett annat star alliance bolag?
Möjligen kommer några bilaterala avtal ge något undantag, (Singapore JV har nämnts).
 
SAS flygningen kommer ge poäng, men vad får dig att tro att du får något från ett annat star alliance bolag?
Möjligen kommer några bilaterala avtal ge något undantag, (Singapore JV har nämnts).
Ingenting får mig att tro något, därför jag frågar. Funderingen uppstod precis under en bokningsprocess som går got-cph-vie-bkk där got-cph är med sas och bokningen tog emot EB som ffp...
 

palmen

Moderator
Ingenting får mig att tro något, därför jag frågar. Funderingen uppstod precis under en bokningsprocess som går got-cph-vie-bkk där got-cph är med sas och bokningen tog emot EB som ffp...
Då SAS är med i bokningen accepteras självklart eurobonus. Men ska du få poäng från andra bolag måste du lägga in annat Star Alliance bonusprogram på de flighterna.

När du bokar och vad du lägger in för program vid bokning är helt irrelevant. Det är tiden för flygningen som avgör om man får poäng eller ej.
 

JacobGBG

Medlem
Då SAS är med i bokningen accepteras självklart eurobonus. Men ska du få poäng från andra bolag måste du lägga in annat Star Alliance bonusprogram på de flighterna.

När du bokar och vad du lägger in för program vid bokning är helt irrelevant. Det är tiden för flygningen som avgör om man får poäng eller ej.

Ofta på awardbokningar så fastnar inte alltid EB nummer vid bokning utan man måste tillochmed gå in på motsvarande flygbolags "manage my booking" och manuellt lägga in EB.
 
D

Deleted member 53670

Guest
Ofta på awardbokningar så fastnar inte alltid EB nummer vid bokning utan man måste tillochmed gå in på motsvarande flygbolags "manage my booking" och manuellt lägga in EB.
Japp, och sen ska man inte glömma att alla flygbolag tar olika formateringar av FFP-nummer... Behövde senast lägga till på OS, och då behövdes "EBG/EBD-#########". Gick alltså inte att kopiera från profilsidan på sas.se (Stod endast EB-##)
 
Toppen