Jannes
Medlem
Kalmar-Arlanda med Boeing 737-800? Väldigt osannolikt, ifall SAS har svårigheter att fylla ATR72.Möjligt att Ryan börjar köra nån variant
Kalmar-Arlanda med Boeing 737-800? Väldigt osannolikt, ifall SAS har svårigheter att fylla ATR72.Möjligt att Ryan börjar köra nån variant
På vilket sätt är dessa förbindelser förhållandevis lättillgängliga?Svårt att se någon kliva in i det korta perspektivet. "Problemet" är att Kalmar är förhållandevis lättillgängligt med tåg. Finns mängder med avgångar till Stockholm och Malmö/CPH via Linköping respektive Alvesta. Affärsresenärerna åker såklart helst med BRA så marknaden är nog rätt mättad.
Jag skulle nog säga att mellan Kalmar och Stockholm är det dåliga tågförbindelser. Det finns inga direkttåg sen minst 15 år tillbaka, vilket gör att restiden är densamma som mellan Malmö och Stockholm med tåg, dvs. 4,5 timmar eller längre - då börjar flyg innebära en tidsvinst som inte är obetydlig
Om det hade varit fallet så hade väl SAS till Arlanda gått bättre än BRA till Bromma?Dessutom är ju en stor del av flygresenärerna inrikes en PtP utan transferrerande antigen inrikes och utrikes.
Jag förstår inte vad det är du menar med detta inlägg?Om det hade varit fallet så hade väl SAS till Arlanda gått bättre än BRA till Bromma?
På vilket sätt är dessa förbindelser förhållandevis lättillgängliga?
Kalmar ligger väldigt avsides tågmässigt.
Dessutom är ju en stor del av flygresenärerna inrikes en PtP utan transferrerande antigen inrikes och utrikes.
Okej, fair enough. Menar bara att om tåget inte varit ett reellt alternativ så hade SAS antagligen kunnat haft flera A320 om dagen till Kalmar, vilket det inte är till t.ex. Luleå eller Östersund som kan betraktas som jämförbara storleksmässigt med Kalmar.Jag skulle nog säga att mellan Kalmar och Stockholm är det dåliga tågförbindelser. Det finns inga direkttåg sen minst 15 år tillbaka, vilket gör att restiden är densamma som mellan Malmö och Stockholm med tåg, dvs. 4,5 timmar eller längre - då börjar flyg innebära en tidsvinst som inte är obetydlig. Första möjligheten att komma till Stockholm med tåg från Kalmar innebär ankomst i Stockholm framåt 10-tiden vilket är sent. Men underlaget är väl ändå inte nog för två flygbolag. BRA lär göra goda affärer när SAS drar sig ur.
Kustpilen är ju död men det som går är Krösatåget till Linköping, som dock är ersatt med buss 50% av gångerna pga strul med Stångådalsbanan.Enig. Gamla kustbilen (Kustpilen) från Linköping är så där...
För länge sedan när nån avgång fortsatte mot Norrköping och Stockholm var det väl okej.
Kustpilen är ju död men det som går är Krösatåget till Linköping, som dock är ersatt med buss 50% av gångerna pga strul med Stångådalsbanan.
Det är väl samma hårdvara som Kustpilen bara med nytt namn? Eller?
Det finns ju ytterst få möjligheter att byta till utrikes på Bromma. Är väl bara Helsingfors och Aalborg med bra? Kan man ens få genomgående biljett med bra på inrikes och Brussels på utrikes (som ju finns kvar en liten stund till).Jag förstår inte vad det är du menar med detta inlägg?
Dels pratade jag generellt om hur inrikestrafiken fungerar och dels kan man byta på Bromma. Så vad menar du?