Traveller
Medlem
Det är inte en rolig upplevelse att ringa till SAS outsourcade Kundtjänst i Sveg. Jag har pratat med SAS om detta (dom vet mitt "nic" här också tydligen) och fått viss förståelse. Men, problemen fortsätter och jag blir mer och mer uppgiven.
I skrivande stund sitter jag i samtal med SAS kundtjänst, jag väntar på att den kvinnliga tjänstemannen skall komma tillbaka till mig med besked om bonusresa jag försöker boka. Min i-phone jag nu ringer från visar att samtalet pågått i 24 min & 30 sekunder just nu. Av denna tid är enbart väntan över 17 minuter.
Det jag försöker göra är att boka en bonusresa till Curacau dit både Avianca, Copa och United flyger. Jag säger att det är ok att ta mig till MIA med något bolag så löser jag sista biten själv. Jag ringde en gång i morse och fick prata med en kille som lät som han inte gått ur sängen ännu eller spelat TV-spel hela natten. Gav honom min förfråga och fick snabbt tillbaka "nej det finns inget". Känslan av att han inte ens brydde sig var så stor att jag bestämde mig för att ringa en gång till lite senare för att få prata med någon annan som kanske går på "lyckopiller" eller så och därav gladeligen vill hjälpa. Men, en tjej svarar och lyssnar till min önskan. Efter ungefär en minut så säger hon "nej det finns inget". Jag frågar då hur hon har sökt och hon svarar att hon sökt "ARN-CUR-ARN". "Jaha" säger jag "men det finns fler sätt att söka på - sök bara på andra sätt och lägg sedan ihop dom, det har alltid kundtjänst i Ö-vik gjort och klarat galant". Efter detta sattes jag på "hold". Nu visar min telefon 30 min & 25 sekunder och telefonen börjar pipa. Jag är alltså bortkopplad.
Under den senaste tiden, då jag ringt kundtjänst, har jag, även fast jag är Pandion, fått vänta otroligt länge - både för att komma fram (något förbättrat sista tiden) men framför allt då jag vill boka. Det som man tidigare gjorde i ett "vips" i Ö-vik sker med ett "ops" i Sveg, med tidskillnader på många minuter. En biljett tog mig över 20 minuter att boka för att den manliga personen i Sveg helt enkelt inte.. Ja vad? Ingen aning!?
Om SAS nu vill behålla mig som kund så är det dags att lösa följande:
- Snabbare kundtjänst
- Trevligare kundtjänst, jag vill inte prata med folk som låter som dom sover eller svarar som om dom just gått upp
- Kompetent kundtjänst - utbilda (inför "vi gör allt för kundenkänsla")
- Uttökad kompetens då det gäller bokning av Eurobonusbiljetter - Den fanns ju i Ö-vik så varför inte nu (utbildning)
inte heller kunde jag får hjälp i Ö-vik i dag då dom flesta är på semester... WTF, jag vill ha min Eurobonus biljett!
Bokning/ändring via WEB fungerar däremot riktigt bra nu.
SAS, ta åt er! Vi vet ju att ni läser detta forum.
I skrivande stund sitter jag i samtal med SAS kundtjänst, jag väntar på att den kvinnliga tjänstemannen skall komma tillbaka till mig med besked om bonusresa jag försöker boka. Min i-phone jag nu ringer från visar att samtalet pågått i 24 min & 30 sekunder just nu. Av denna tid är enbart väntan över 17 minuter.
Det jag försöker göra är att boka en bonusresa till Curacau dit både Avianca, Copa och United flyger. Jag säger att det är ok att ta mig till MIA med något bolag så löser jag sista biten själv. Jag ringde en gång i morse och fick prata med en kille som lät som han inte gått ur sängen ännu eller spelat TV-spel hela natten. Gav honom min förfråga och fick snabbt tillbaka "nej det finns inget". Känslan av att han inte ens brydde sig var så stor att jag bestämde mig för att ringa en gång till lite senare för att få prata med någon annan som kanske går på "lyckopiller" eller så och därav gladeligen vill hjälpa. Men, en tjej svarar och lyssnar till min önskan. Efter ungefär en minut så säger hon "nej det finns inget". Jag frågar då hur hon har sökt och hon svarar att hon sökt "ARN-CUR-ARN". "Jaha" säger jag "men det finns fler sätt att söka på - sök bara på andra sätt och lägg sedan ihop dom, det har alltid kundtjänst i Ö-vik gjort och klarat galant". Efter detta sattes jag på "hold". Nu visar min telefon 30 min & 25 sekunder och telefonen börjar pipa. Jag är alltså bortkopplad.
Under den senaste tiden, då jag ringt kundtjänst, har jag, även fast jag är Pandion, fått vänta otroligt länge - både för att komma fram (något förbättrat sista tiden) men framför allt då jag vill boka. Det som man tidigare gjorde i ett "vips" i Ö-vik sker med ett "ops" i Sveg, med tidskillnader på många minuter. En biljett tog mig över 20 minuter att boka för att den manliga personen i Sveg helt enkelt inte.. Ja vad? Ingen aning!?
Om SAS nu vill behålla mig som kund så är det dags att lösa följande:
- Snabbare kundtjänst
- Trevligare kundtjänst, jag vill inte prata med folk som låter som dom sover eller svarar som om dom just gått upp
- Kompetent kundtjänst - utbilda (inför "vi gör allt för kundenkänsla")
- Uttökad kompetens då det gäller bokning av Eurobonusbiljetter - Den fanns ju i Ö-vik så varför inte nu (utbildning)
inte heller kunde jag får hjälp i Ö-vik i dag då dom flesta är på semester... WTF, jag vill ha min Eurobonus biljett!
Bokning/ändring via WEB fungerar däremot riktigt bra nu.
SAS, ta åt er! Vi vet ju att ni läser detta forum.