jumbooze
Medlem
Är på resande fot på mobilen så jag kan ha missat att detta redan är avklarat men insideflyer.dk skriver om pooling och ny plattform SAS: Vi kommer med family pooling og ny digital platform | InsideFlyer DK
Är på resande fot på mobilen så jag kan ha missat att detta redan är avklarat men insideflyer.dk skriver om pooling och ny plattform SAS: Vi kommer med family pooling og ny digital platform | InsideFlyer DK
”fortæller vil komme til efteråret.”
Betyder det nån gång nästa år?
”fortæller vil komme til efteråret.”
Betyder det nån gång nästa år?
Det vill säga tidigast under nästa år enligt SKITs track record...Tror det betyder till hösten, så översatte Google Translate iaf.
Tack för det, intressant läsning! Hoppas på allt utom onlinebokning för star alliance. Skulle ju vara döden om alla lätt skulle kunna boka ”våra” bonusstolar
Singapore Airlines & THAI? (för att de har slutat att debitera bränsletillägg på sina betalda biljetter)Så är det (tyvärr?) redan.
Med Lufthansa Miles & More kan man redan idag online enkelt boka många - de flesta (?) Star Alliance bolag, även awardplatser på SAS. Och utan bränsletillägg... Så konkurrensen finns där redan. En sökning från valfri flygplats Europa till annan kontinent ger t.ex. förbindelser med LH, TG, SK, CA, m.fl. Gissa vem som blir överlägset billigast?
Singapore Airlines & THAI? (för att de har slutat att debitera bränsletillägg på sina betalda biljetter)
Ja, awardbiljett blir billigt med t.ex. Thai, men även SAS. Följande syns online hos Miles and mores awardbokning.
En oneway Hamburg till New York i business kostar 85 EUR med SAS, men 241 EUR med Lufthansa och United.
En oneway Zürich till Shanghai i business kostar 55 CHF med SAS, men 320 med Swiss.
Thai verkar bli ungefär samma härad i pris som SAS. T.ex. 668 DKK Köpenhamn till Bangkok i business.
Min poäng är att det redan idag finns konkurrens om SAS awardplatser från andra frequent flyerprogram. Och som redan idag går att boka enkelt online.