Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

JAM(1)777

Medlem
Man går på de uttalanden där AF/KLMs företrädare har sagt att målet är att de ska vara majoritetsägare när de kan och då ska EuroBonus gå upp i Flying Blue. Tills dess är det enda som händer att loggan på Euepbonuskortet blir en annan när alliansbytet sker.

Om detta någonsin kommer hända vet vi inte men tidigast 2025 blir det möjligt.

Lustigt nog samma år jag uppnår Lifetime Gold och jag brukar ha otur. :p
Jag brukar också ha otur, men denna gång kanske solen skiner, blir LTG 2024 :p
 
Nej, enligt eliten här så kommer EuroBonus för alltid och för evigt vara kvar! Det ligger ju flera miljarder i det bolaget. Och till det, alla super lojala kunder, hur ska man kunna bortse från det?
Läs igenom tråden så ser du. Mao, du behöver absolut inte vara orolig för dina poäng, det har eliten sagt, och då är det så. Något annat vore helt utomjordiskt.
Skulle du kunna skicka en lista på ”Eliten” så man vet vem man ska lyssna på? :)
 

SimonXYZ

Medlem
På sikt ökar väl chansen att det istället kommer skyteam bolag som flyger till Köpenhamn - mer delta och korean tex. Om de vill åt transfer med sas när de väl är med. Men under en övergångsperiod borde det ju bli lugnare.

En annan intressant fråga är vilken av de andra loungerna som får ta över dessa pax...
Både Asiana och EVA har varit helt ointresserade av att sälja biljetter från Sverige/Danmark till bra pris i Business. Jag har varit jättesugen på att boka med dem, men det har aldrig blivit något pga ointressanta priser. ANA och Thai har haft bra priser dock och det har blivit en hel del bokningar med dem (både till Asien och Australien), så det är lite synd att inte vara i samma allians som de. Hur som helst så hoppas jag på att Korean, Vietnam Airlines och China Airlines vill sälja biljetter till bra pris från Sverige/Danmark. Jag skulle också kunna tänka mig att prova China Eastern och Xiamen.
 
Både Asiana och EVA har varit helt ointresserade av att sälja biljetter från Sverige/Danmark till bra pris i Business. Jag har varit jättesugen på att boka med dem, men det har aldrig blivit något pga ointressanta priser. ANA och Thai har haft bra priser dock och det har blivit en hel del bokningar med dem (både till Asien och Australien), så det är lite synd att inte vara i samma allians som de. Hur som helst så hoppas jag på att Korean, Vietnam Airlines och China Airlines vill sälja biljetter till bra pris från Sverige/Danmark. Jag skulle också kunna tänka mig att prova China Eastern och Xiamen.
ASIANA kommer ju kanske in i Sky Team efter Koreans uppköp. Vet dock inte om man avser att ha kvar varumärket eller om det blir Korean av allt...
 

SimonXYZ

Medlem
ASIANA kommer ju kanske in i Sky Team efter Koreans uppköp. Vet dock inte om man avser att ha kvar varumärket eller om det blir Korean av allt...
Då får vi hoppas att Korean inte färgas av Asianas ointresse av den Skandinaviska marknaden. Men annars är det så klart positivt. Det är väl full integration i Korean som har varit avsikten, om jag har uppfattat det korrekt.
 
Aha, jag hoppas att de uppslukas av Korean så att jag kan tjäna EB-poäng efter SAS övergång till SkyTeam. Eller du tänker kanske att Asiana blir kvar men går över till SkyTeam?
Precis, övergång i.o.m uppköpet och går in i Sky Team under sitt egna varumärke. Ska bli intressant och se vad som händer med ITA Airways och TAP också...
 
Toppen