Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

LPC123

Medlem
När man sitter med en bokning över nästa nyår med TK blir man lite orolig för vad som händer vid ev ändringar efter alliansbytet. Men ingen idé att gräma sig över saker som inte hänt så försöker tänka att det blir spännande med något nytt och så får man ta tag i eventuella problem om/när de uppstår. :)
Ja det kan ju vara resor innan det också? Om dom ska boka om dessa till någon inom Sky team eller fullfölja redan gjorda bokningar eller drastiskt bara boka av dom och inte göra något åt situationen? Många frågor som poppar upp när man läser detta?
 

LPC123

Medlem
Jag tror inte någon på allvar tror att de kommer ställa in folks bokade resor. Är inte säker på var ni har fått det ifrån.

Däremot så kommer man ju inte kunna boka nytt eller boka om.
Nej det tror jag inte heller men större konstigheter har ju hänt med SAS så jag skulle inte bli totalt förvånad dock ;)
 

eddo

Medlem
Jag tror inte någon på allvar tror att de kommer ställa in folks bokade resor. Är inte säker på var ni har fått det ifrån.

Däremot så kommer man ju inte kunna boka nytt eller boka om.
Nej det var inte alls så jag menade. Inte alls orolig över avbokningar på grund av alliansbytet. Det jag oroar mig för är däremot om TK t.ex. ändrar tider eller ställer in flygningar på delar av resan som gör att resan inte längre går ihop. Om så sker behöver man i dagsläget hitta nya platser själv vilket blir problematiskt om SAS lämnat Star Alliance. Då lär man väl vara beroende av att hitta en helt ny resa med SkyTeam istället för att bara till exempel lösa en ny connection ARN-XXX-IST med Star Alliance i den redan befintliga bokningen.
 

Hachans

Medlem
Nej det tror jag inte heller men större konstigheter har ju hänt med SAS så jag skulle inte bli totalt förvånad dock ;)

Haha, nä det har du iofs rätt i.

Själv har jag en resa bokad med Air Canada i början av juni där jag hoppades kunna dra in rejält med poäng. Så antingen har jag tur eller rejäl osis vad gäller intjäningen om nu bytet sker innan semestrarna.
 

Hachans

Medlem
Nej det var inte alls så jag menade. Inte alls orolig över avbokningar på grund av alliansbytet. Det jag oroar mig för är däremot om TK t.ex. ändrar tider eller ställer in flygningar på delar av resan som gör att resan inte längre går ihop. Om så sker behöver man i dagsläget hitta nya platser själv vilket blir problematiskt om SAS lämnat Star Alliance. Då lär man väl vara beroende av att hitta en helt ny resa med SkyTeam istället för att bara till exempel lösa en ny connection ARN-XXX-IST med Star Alliance i den redan befintliga bokningen.

Ja, det är nog sannolikt men du får se till möjligheterna!
 

Jannes

Medlem
Jag har en *A bonusresa första veckan i juni som jag ska försöka boka om till LH F. Fan ta dem ifall det blir nåt strul med det, för att inte tala om hela bokningen i sig (Swiss C och Air Canada C).
 

LPC123

Medlem
Jag har en *A bonusresa första veckan i juni som jag ska försöka boka om till LH F. Fan ta dem ifall det blir nåt strul med det, för att inte tala om hela bokningen i sig (Swiss C och Air Canada C).
Sitter också med bokning av bonusresa runt då och det blir spännande att följa hur det artar sig. Egentligen inte orolig ;)
 
Följer detta med spänning då jag har en del köpta *A(ej SAS) biljetter tom april som jag gärna vi kreditera till EB. LH resan i sommar till USA är i business så det blir väl att besöka business lounge på FRA istället för Senator.
 
Toppen