Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Njae, klartexten är att det är att avsikten är att SAS ska gå med i SkyTeam framöver

Som en del i transaktionen är avsikten att SAS framöver ska gå med i SkyTeam Alliance (”SkyTeam”), vilken Air France-KLM är en av grundarna av, och lämna Star Alliance, villkorat av relevanta godkännanden och slutförandet av chapter 11-processen.
De måste skriva ”avsikt” med tanke på att det är noterade aktier. Att skriva ”kommer” är att utsätta sig för risk för stämning. Man kan nog läsa ”avsikt” här som ”kommer” - det är bara en fråga om att få på plats exitavtal med Star Alliance, avtal med ScaryTeam och godkännande för själva affären från myndigheter.

Jag väljer tro att Eurobonus systemet fortsätter som idag vad gäller status och SAS flygningar. Jag kan dock väldigt lite om Scary team, men lär väl nästan aldrig besöka Tyskland mer…

Shit vilken nyhet!

Ska börja reka och läsa på om business class i den nya Alliansen så man har koll på vad som tar oss till Thailand eller USA på bästa sätt Lär ju finnas likvärdigt eller bättre i SkyTeam motsvarande SAS, Lufthansa och Turkish Airlines som vi flyger oftast med på långresa.
9b2e85e4dc49efa5ca8c38812f508295.jpg

Jag tror folk tänker ifall SAS hinner lämna A* innan sina awardresor skett. Måste säkert organiseras på nått speciellt sätt då.
Precis det jag tänker.

Antar det kommer kommuniceras ut, men plötsligt blir man sugen på en resa i direkt närtid.

Har någon en känsla av hur lång tid en sådan här process tar att köra igenom? Är det dagar, veckor eller månader?

EDIT: "andra kvartalet 2024" verkar vara målet, enligt releasen.

Jag tror folk tänker ifall SAS hinner lämna A* innan sina awardresor skett. Måste säkert organiseras på nått speciellt sätt då.

Jag kanske tänker kanske helt fel men om bokningen redan är gjord så borde den väl inte beröras? Då borde ju gällande villkor vid inköpsdatum gälla?

Toppen