Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Yes. Ser på sas men inte på award fares.

Screenshot_20240403_171653_SAS.jpg
 

Taggen

Medlem
Känns som business as usual men en annan allians. Dock tolkade jag det som att Skyteam inte kommer kunna bokas via SAS.se from 1:a september. Inte så konstigt iofs så vi får se om/när ett motsvarande verktyg kommer på plats för Skyteam. Gjorde någon en annan tolkning?
 

Hachans

Medlem
Känns som business as usual men en annan allians. Dock tolkade jag det som att Skyteam inte kommer kunna bokas via SAS.se from 1:a september. Inte så konstigt iofs så vi får se om/när ett motsvarande verktyg kommer på plats för Skyteam. Gjorde någon en annan tolkning?

Vad läste du som du tolkade så?
 

JacobGBG

Medlem
Känns som business as usual men en annan allians. Dock tolkade jag det som att Skyteam inte kommer kunna bokas via SAS.se from 1:a september. Inte så konstigt iofs så vi får se om/när ett motsvarande verktyg kommer på plats för Skyteam. Gjorde någon en annan tolkning?

Läser inget som jag upplever skulle antyda på det? Att man ska kunna använda t.ex. 2-4-1 voucher efter bytet antyder tvärtom att något systemstöd kommer finnas.
 

Taggen

Medlem
Bookings:
  • Until 31 August 2024, EuroBonus members will be able to book Bonus trips on Star Alliance airlines using the Star Alliance Bonus Trip booking tool, even if the travel date is after 31 August 2024
Bookings:
  • From 1 September 2024, you’ll be able to use your EuroBonus points to book Bonus trips on most SkyTeam airlines for travel from 1 September 2024.

"Star Alliance Bonus Trip booking tool" nämns inte i stycket som behandlar Skyteam.
 
Toppen