Samma som du behövde det till innan: inget.Men vad ska jag med mitt Asante Platinum/Elite Plus nu då?
Det var inte Anko som sa det utan Aron Bäcsktröm eller vad han heter.Var väl därför Anko sa att det var svårt att få ett avtal på plats på Diamondeventet![]()
Om du är en kronisk strejkare ser du naturligtvis positivt på att få in lite franskt kunnandePilotfacket positiva till en förändring:
![]()
Pilotfacken positiva: ”Vi i SAS har lidit”
Air France-KLM går in som storägare i krisande SAS. De svenska och norska pilotfacken är försiktigt positiva. – Vi menar att vi i SAS har lidit av att inte ha aktiva ägare en längre tid, säger Roger Klokset, ledare för norska facket.www.expressen.se
Stolthet över ett dansk-franskt bolag som kommer flyga matartrafik till CDG och CPH? Är du stolt när du ser Finnairloggan också? Norwegian?Jag tycker att det är mycket negativitet i tråden.
Personligen så är jag glad att SAS överlever. Eurobonus finns kvar. Det är SAS lojalitetsprogram och det stora flertalet av flygbolagen i Skyteam har sina egna lojalitetsprogram så jag förstår inte oron över att det ska försvinna. Det t o m betonades att detta var en av SAS styrkor.
Jag har inte så mycket erfarenhet från Skyteam men jag lyckades med en statusmatchning till en hög nivå där för ett antal år sedan och fann det ganska skönt att kunna nyttja lounger när jag flög i Asien där det största kinesiska flygbolaget liksom Vietnam airlines tillhör Skyteam.
Visst, kvalitetsmässigt så är Skyteam sämre än Staralliance, tycker jag, men vad är det som säger att de inte kan bli bättre? De gjorde ju en insats för några år sedan där de investerade i egna Skyteam lounger som jag tyckte var ganska bra.
Helt ärligt så är det SAS och Eurobonus jag varit lojal med, och inte med en allians, så jag ser faktiskt inte så stora problem här. Att få chansen att även i fortsättningen kunna känna viss stolthet när man vandrar genom en flygplats långt hemifrån och ser den blåa SAS-loggan genom ett flygplatsfönster känns riktigt bra.
Det känns också bra att det inte blev Lufthansa. Jag tror inte att det hade varit bra för SAS att tillhöra den gruppen. Då tror jag att det hade funnits ännu större risk för att man tappat sin identitet. Å andra sidan så var jag ändå ganska säker på att Lufthansa inte var intresserade.![]()
Tror du att SAS bryr sig om dålig press ???? Vore isåfall första gången. Blir nog svårt att boka bonusresor framåt av två skäl. Alla vill fly skeppet. Star bolagen kommer knappast släppa några mer resorEn rimlig tolkning är att Eurobonus kvarstår och mappas mot SkyTeams motsvarighet. Nåt annat vore ganska dålig press.
Eller sen få en ägare som har hanterat franska strejkare…Om du är en kronisk strejkare ser du naturligtvis positivt på att få in lite franskt kunnande![]()
Om du är en kronisk strejkare ser du naturligtvis positivt på att få in lite franskt kunnande![]()
Lugn och finTror du att SAS bryr sig om dålig press ???? Vore isåfall första gången. Blir nog svårt att boka bonusresor framåt av två skäl. Alla vill fly skeppet. Star bolagen kommer knappast släppa några mer resor