Senaste nytt

SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

Jo, hade jag fått en sådan när jag ska till Shanghai så hade jag nog vägrat att gå ombord. ;):p:)
Haha, ja vad skulle det krävas till Shanghai, 2-3 tekniska stopp? utöver att det är trångt och djävligt... Men på sträckor typ Stockholm-Kalmar, Stockholm-Övik fungerar dom bra, och är rätt ekonomiska också....

Dom är dock roliga att åka i när det är lite oroligt i lufthavet, turbulent och så.... :D

Dom är dock roliga att åka i när det är lite oroligt i lufthavet, turbulent och så.... :D
Jag tycker det roligaste är alla som inte är med på att ATR72 lastas bakifrån. Alltifrån folk som klagar på att de ”minsann har Plusbiljett och bara får sita på rad 17/18” eller de som ska ombord först, får gå genom hela planet och sedan gå av sist. Eller när de ber folket längst fram sitta kvar för att viktbalansen i planet kräver det, så att inte alla befinner sig längst bak samtidigt...

Haha, ja vad skulle det krävas till Shanghai, 2-3 tekniska stopp? utöver att det är trångt och djävligt... Men på sträckor typ Stockholm-Kalmar, Stockholm-Övik fungerar dom bra, och är rätt ekonomiska också....

Snarare 7-8 stopp, om man har passagerare också. Kanske ett roligt BC-äventyr?

Då föreslår jag att ni istället chartrar en DC3 från någon av våra veteranklubbar. Ett betydligt säkrare plan att åka med än en ATR. Dessutom motorer som låter som en flygmotor skall göra och inga problem med tryckkabin som inte fungerar. För den som har böjelse att uppskatta turbulens blir effekten maximal i en DC3 med sina stora vingar.

Toppen