Brandten
Medlem
Hm tyckte mig läsa någonstans att det var 330 (och 350).Det var väl 350 som American avbeställde?
Hm tyckte mig läsa någonstans att det var 330 (och 350).Det var väl 350 som American avbeställde?
Jag vill minnas att det var avbokade 350 och snabbare avveckling av 330 än tidigare planerat, men det påverkar ju inte nyleveranser.Hm tyckte mig läsa någonstans att det var 330 (och 350).
Stämmer! De funderade på 330 eller 350 men bestämde sig för 350, som sedan byttes till 787.Jag vill minnas att det var avbokade 350 och snabbare avveckling av 330 än tidigare planerat, men det påverkar ju inte nyleveranser.
Det var US Airways som la ordern från början, hoppas SAS får sina A350:ior snabbare nu när 22 slots blev lediga i listanStämmer! De funderade på 330 eller 350 men bestämde sig för 350, som sedan byttes till 787.
I årsrapporten fr -16 skriver SAS att de har för avsikt att utöka sin longhaulflotta. Inget antal näms dock. Hoppas på fler A350. De har ju option på sex.Det här är ju kul. Då vet vi ju med ganska stor säkerhet att när alla A350 har levererats så har SAS utökat sin långdistansflotta med minst en maskin, om man nu skulle välja att skrota alla A340 efter hand. Det öppnar ju upp för minst en ny linje.
Å andra sidan så är ju de äldre A330 maskinerna lika gamla som A340 så de kanske väljer att skrota någon av dem också.![]()
-900 som bilden nedan, men hoppas på det blir några -1000 också. A350 ser maffig ut med den längre kroppen och 3-boogie huvudställ.Är det A350-900 eller -1000 SAS har på order med option?
Ok, tack för svar. -900 är mer intressant för personlig del, och tror den passar SAS verksamhet bättre.-900 som bilden nedan, men hoppas på det blir några -1000 också. A350 ser maffig ut med den längre kroppen och 3-boogie huvudställ.
Visa bifogad bild 74949