Senaste nytt

SAS kö till incheckning för status och premium passagerare

Det är inte nödvändigtvis en dålig idé att ha en "vägspärr" till incheckningsområdet, men det är inte precis något som är vanligt förekommande runt om i världen. Fritt ur minnet har jag, förutom Arlanda, bara varit med om det i Köpenhamn, Amsterdam och New York. Inte på något av ställena behövde man visa upp någonting för att få gå vidare till disken, utan det räckte att säga "ja".

Det är inte nödvändigtvis en dålig idé att ha en "vägspärr" till incheckningsområdet, men det är inte precis något som är vanligt förekommande runt om i världen. Fritt ur minnet har jag, förutom Arlanda, bara varit med om det i Köpenhamn, Amsterdam och New York. Inte på något av ställena behövde man visa upp någonting för att få gå vidare till disken, utan det räckte att säga "ja".

I denpasar hade dom det när vi flög singapore. Det räckte med att säga att vi flög business.

Kan bara instämma kring kommentarerna om bemötande. Samma sak hände mig i Göteborg där vi fick en spydig fråga om vi skulle åka business eller hade guldkort. Svarade att vi har diamant och guldkort samt ska åka SAS Plus. Det räckte inte utan kortet skulle visas med en snäsig kommentar "Om jag inte får se kortet så kan ju vem som helst ställa sig här"

Har egentligen ingenting emot att visa upp kortet men hur svårt är det att vara trevlig?

Sen undrar jag hur man ska göra om man inte har status men åker SAS Plus och då har rätt att stå i kön. Om jag inte checkar in i appen så måste jag ju fram till disken för att få boardingkortet som han vill se?

Hej alla! Jag har nu mailat min kontakt inom SAS jag tidigare skrev om. Jag betonade just sättet de gör detta på, att de borde vara mer serviceminded och ge ett trevligt bemötande. Hoppas detta kan lösa upp knuten. Koll är ok men inte bemötandet och tonläget. Det hör inte hemma i SAS.

Det behöver du inte. SAS har full koll på såväl detta forum genom att personer som jobbar där själva kollar då och då, och forumet bevakas också av Retriever, Cision och andra företag som arbetar med mediabevakning. Nu jobbar inte jag med flyg men nämner du vissa fraser kommer du hamna i min dagliga sammanställning. Företag med minsta lilla ordning ser till att generella trender kommer till rätt avdelning.

Sen undrar jag hur man ska göra om man inte har status men åker SAS Plus och då har rätt att stå i kön. Om jag inte checkar in i appen så måste jag ju fram till disken för att få boardingkortet som han vill se?
Du har en biljett som du kan visa upp, förstår inte hur svårt det kan vara. Finns ju flygplatser man inte kommer in i utan att visa upp en biljett.

Det behöver du inte. SAS har full koll på såväl detta forum genom att personer som jobbar där själva kollar då och då, och forumet bevakas också av Retriever, Cision och andra företag som arbetar med mediabevakning. Nu jobbar inte jag med flyg men nämner du vissa fraser kommer du hamna i min dagliga sammanställning. Företag med minsta lilla ordning ser till att generella trender kommer till rätt avdelning.

Jag har väntat i 25 år på vettig servis på sas, jag tror jag hinner lägga näsan i vädret, eller sas gå omkull. Innan sas får koll på detta.

Du har en biljett som du kan visa upp, förstår inte hur svårt det kan vara. Finns ju flygplatser man inte kommer in i utan att visa upp en biljett.

Nu vet jag inte om svårt är rätt ord men jag tror de flesta inte har med sig en utskriven biljett om man inte ska på en väldigt lång/krånglig resa. Idag förlitar man sig på att det räcker med pass och i värsta fall kommer man åt biljetten via sin mail i telefonen.

Oavsett så påverkar inte just detta mig utan det var bara en reflektion över att det kan skapa problem, inte minst på flygplatser där man inte kan checka in i en app (ex. Pisa och Split).

Toppen