Senaste nytt

SAS investerar 50 miljarder i nya flygplan

Palazzi

Medlem
Intressant.

Turen till Dehli är verkligen inget jag kan erinra mig om.... men sedan varade den ju bara 5mån också.
 
Kan det inte möjligtvis vara DEL rutten som du syftar på? Den trafikerades under extremt kort tid innan den lades ner. DXB flögs under två säsonger, om inte jag minns helt fel.

Jag kommer faktiskt inte ihåg. Tyckte att det var DXB men det var ju felaktig minnesbild. DEL låter mer bekant än SFO på grund av tyckte att det var någon mot Asien. :)
 
CPH-DXB är ju trist att inte finns kvar på SAS nätverk. Det skulle var bra att få tillbaka. Kanske A330 är lite för stor för denna route. A321 kanske istället.

DY har bra lönsamhet på denna route som jag förstått från ARN och OSL. De kör ju med B738 men bara max 154 pax för att klara flyga ARN-DXB.
 
Last edited:
Det är obegripligt hur nån vill sitta +6h med minimal service/bob koncept/ingen IFE ii DYs trånga Boeing 737-800 med 189 stolar på CPH-DXB när Emirates flyger linjen dagligen med stora Boeing 777-300. Hos EK får man schysst mat, bra service och grym inflight IFE. DY är ofta ungefär lika dyra som EK dessutom. Måste vara riktiga "Kjos fanboys" som väljer DY.
Jag tror SK gjorde rätt som droppade DXB när EK öppnade. Det är väl den kapacitet som tidigare flög DXB som nu används på CPH-PVG?
 

JonW

Medlem
Det är obegripligt hur nån vill sitta +6h med minimal service/bob koncept/ingen IFE ii DYs trånga Boeing 737-800 med 189 stolar på CPH-DXB när Emirates flyger linjen dagligen med stora Boeing 777-300. Hos EK får man schysst mat, bra service och grym inflight IFE. DY är ofta ungefär lika dyra som EK dessutom. Måste vara riktiga "Kjos fanboys" som väljer DY.
Är det ungefär samma pris är det obegripligt.
Vid en väsentlig prisskillnad kan jag dock tänka mig att det kan ha sin poäng att välja DY med ett par hundralappars tillägg för plats med extra benutrymme.
Sämre IFE kompenseras faktiskt av Wifi hos DY.
Sen har jag aldrig flugit Emirates, och det är möjligt att deras Y service fortfarande är fantastisk,
Men min erfarenhet av Y är annars att servicen av lätt insedda skäl blir betydigt bättre när man betalar för sig.
Vanliga Y-fraser som "Only one drink at each service", "We restrict alcohol by security reasons", "Gin finished, Sir", har jag av någon anledning aldrig hört hos bolag som tjänar istället för att förlora på att servera...
 

Palazzi

Medlem
Kostar ca 1.500-2.000kr mer med Emirates från CPH... Från ARN finns det ju bara DY direkt. Folk flyger ju charter, så tycker inte det är så konstigt att de även flyger DY.

Sen finns det ju en väldans massa alternativ med mellanlandningar, t.ex: TK, Gulf Air, Egypt Air, Austrian etc.... Men för den "vanlige" resenären, som inte bryr sig om lounger och poäng, väger nog direktturen tyngre i valet :)
 
Toppen