Senaste nytt

SAS investerar 50 miljarder i nya flygplan

Gissar att 340 försvinner och 330 advanced kommer in.

Vill minnas att sas äger sina A340 och kan vara svårsålda. Tråkigt om de måste parkeras.
Men tror faktiskt inte de kommer ta in nya A330. Den gör sig bäst på +11timmar linjer. Tror inte SAS har någon av de?.

Personligen hoppar jag på A350 men skulle gissa på det blir någon variant av 787.
 
NRT-CPH tar strax över 11 timmar.

Sedan var det väl snack om att de ska börja singapore från ARN?. Men det jag vill säga är att "nya" A330 egentligen bara har förbättrar range. Så på en 7-8timmars rutt har den samma förbrukning som de A330 sas redan har.

Å andra sidan tror jag inte Boeing skulle banga på att ge lite rabatter på 747-8i.... Det vore något det :)
 
Varför flyger inte SAS till SFO eller LAX? har de inte planen som flyger så långt eller är det brist på kunder?

De flyger till ORD och IAD, borde inte de ovan fungera de med?
 

A380*G

Medlem
Finns inte kundunderlag. IAD, ORD och EWR öppnar upp för vidare anslutningar till Nord- och Mellanamerika. LAX/SFO saknar i nuläget underlag, samt att konkurrensen dit är stenhård. Går ej att göra på 24h så som östkusten.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen