Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Jag har sett hur SAS marknadsför det - men jag väljer att se det som att det ingår i priset istället. :)

En klar nackdel med PLUS är att prio luggage försvinner på resor inom Europa. Tur man är *G.

Samtidigt så ingår inte frukost Intrascand idag i Economy, så förbättring är det ju, inte bara enhancement...

Samtidigt blir jag lite fundersam när dom höjer Plus till 200% poäng, tar dom tillfället i akt och gör en äkta "enhancement" d.v.s att dom sänker poängbeloppet i Economy/Go på samma gång?

Mvh
/Poängjunkien

Samtidigt så ingår inte frukost Intrascand idag i Economy, så förbättring är det ju, inte bara enhancement...

Samtidigt blir jag lite fundersam när dom höjer Plus till 200% poäng, tar dom tillfället i akt och gör en äkta "enhancement" d.v.s att dom sänker poängbeloppet i Economy/Go på samma gång?

Mvh
/Poängjunkien

Hur menar du nu? Eco ger ju 100% redan...

En undran...varför skriver SAS i marknadsföring att de nya klasserna går boka först 1/6...och start för dessa klasser är alltså 9/6...känns ju ologiskt med så kort försäljningsstart?....

vet inte om det nämnts tidigare men 200% till Eurobonus på interkontinentalt i både Plus (economy extra) och Business! :)

Last edited:
vet inte om det nämnts tidigare men 200% till Eurobonus på interkontinentalt i både Plus (economy extra) och Business! :)

Meh, trist för oss som flyger C interkontinentalt, även om man förstår den då en höjning till 250% hade gjort det väldigt enkelt att bli EBG.

Det tror jag när jag ser det. 200% i Eco Extra/Longhaul Plus, alltså. Men i så fall blir OptionTown M->Y återigen intressant som poängplockningsverktyg.

En undran...varför skriver SAS i marknadsföring att de nya klasserna går boka först 1/6...och start för dessa klasser är alltså 9/6...känns ju ologiskt med så kort försäljningsstart?....

Anledningen är ganska enkel. Man kommer att presentera en ny prislista från 06-01. Av främst konkurrensskäl så släpps den nya prislistan kort tid innan de nya klasserna införs

Toppen