Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Någon som vet hur det blir på inrikes Sverige? Som det är idag när min slutdestination 9/10 är UME efter att ha flugit SAS C eller Y och fortsätter flyga samma klass inrikes så är det ordentligt upprörande att på den sista flighten, efter att ha köpt en biljett för 10 000 SEK, behöva betala 30 kr för en torr bulle när bokad klass är C eller Y. Införs SAS Go och SAS Plus på inrikes så blir detta en förbättring för mig.

Det blir intressant att se hur de kommer göra med mina bokningar som jag har i Y under juni, juli och augusti som är redan bokade och är revenue biljetter ej bonus.
Instämmer, jag har C resor i December bokade med USDM och oavsett om det blir GoPlus eller vad det blir intra eu så skulle jag tycka att jag har blivit nedgraderad. Skulle man kunna tänka sig någon ersättning från USDM för nedgradering eller ska man ta den fajten med SAS?

Instämmer, jag har C resor i December bokade med USDM och oavsett om det blir GoPlus eller vad det blir intra eu så skulle jag tycka att jag har blivit nedgraderad. Skulle man kunna tänka sig någon ersättning från USDM för nedgradering eller ska man ta den fajten med SAS?

Du kommer nog aldrig kunna få ersättning från USDM men ifall de erkänner att GoPlus inte är riktig C skulle du nog kunna få boka om de flygen utan kostnad. Tyvärr tror jag dock det kommer bli svårt då du troligen fortfarande är inbokad i bokningsklass I och det ska ju vara business.

Du kommer nog aldrig kunna få ersättning från USDM men ifall de erkänner att GoPlus inte är riktig C skulle du nog kunna få boka om de flygen utan kostnad. Tyvärr tror jag dock det kommer bli svårt då du troligen fortfarande är inbokad i bokningsklass I och det ska ju vara business.

OK, då är jag "screwed" på dem, men å andra sidan CPH-LHR är ingen långflygning, värre är det för en kompis som flyger CPH-FCO.

När jag söker awardresor i Januari så får jag inte längre upp SAS som alternativ till anslutningsflyg i Business. Kan nog ligga något där.

Men dom missade visst att sänka priset med 300% samt Champagnen...

(håller självklart med att Afternoon Tea på BA är patetiskt)

Ja, jag vet då inte... Provade boka BA771 ut 9 april och BA782 hem 11 april. Fick ett pris på 9586 kr t.o.r. Vad gör jag för fel om SK skulle vara 300% dyrare? Kom nu inte med några oflexibla C-klasspriser som måste bokas månader innan, med lördag-natt regel o.s.v

Jag håller med dig... Afternoon Tea är en gammal fin tradition som måste vårdas ömt, och BA skändar den???

?

Med ödmjuka hälsningar
/NotRyan

Last edited:
Toppen