AABack2ARN
Medlem
Så nu när inte ekonomi finns så får "de" inte åka med SAS alls, men allt är relativt, som chef skulle jag inte tolka extra som ekonomi, vår policy är tydligen så att lägsta ekonomi gäller för flygningar under 5h, över det är billigast möjliga premium klass ok, nu flyger jag för tillfället aldrig så länge, men om det händer kommer jag nog testa gränserna...
Även min arbetsgivare genomskådar Ekonomi Extra - det är den LÄGSTA klassen som räknas oavsett flygets längd. Däremot verkar Y+ vara ok om det är fullbokat i Y, dock (om man ska tro lite uppretade kollegor) är det aldrig ok med business - då är det annan flygväg som räknas
Flexibilitet biter inte som argument då exempelvis SAS har så få avgångar på många destinationer dit vi reser att en flexibel biljett i praktiken inte betyder speciellt mycket. Undantaget CPH, BRU, LHR och några andra destinationer. Men här tror jag SAS har bitit sig själva i svansen med att banta sina rutter lite väl mycket.
Resebyrån vi nyttjar har visst räknat på att vi sparar en hel del pengar på oflexibla biljetter och köpa nya vid behov. Dock är det väl tveksamt om resenärerna mår bättre av detta