Senaste nytt

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien

Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.

Visa bifogad bild 65508
Klicka dig vidare mot köp, och klicka sedan på blåa texten PLUS SAVER i sammanfattningen, så ser du att Saver har 600:- i omboknings/avbokningsavgift, det är skillnaden mot Flex. De är om/avbokningsbara, men inte gratis.

IMG_0044.PNG

Skillnaden är väl att Saver (typiskt A-klass inrikes) kan ta slut, och då är den inte ombokningsbar längre.
Det finns flera bokningsklasser än A klass när det gäller SAS Plus Saver inrikes och inom Norden.
T ex P klass också.

Screenshot20170707 01 SK.png

Köper du till Flex får du full ombokning ända tills sista plats i planet är slut, i princip.
Man kan inte välja SAS Plus Flex på SAS nya webbsidan, om det finns platser i billigare SAS Plus bokningsklasserna.

Screenshot20170707 02 SK.png

Är det inte någon avgift för avbokning av Saver också?
Det kostar 600 SEK per ritkning om man vill avboka resan och få pengarna tillbaka från SAS Plus Saver biljett inrikes / inom Norden/Europa.

Kod:
PENALTIES

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
       PER DIRECTION CHARGE SEK 600 FOR REFUND.

CHANGES

ANY TIME
       PER DIRECTION CHARGE SEK 600.
Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.

Visa bifogad bild 65508
När det gäller ditt exempel (screenshot), det är endast priser med blå rund symbol är SAS Plus Saver. De andra SAS Plus priserna utan blåa runda symboler är vanlig SAS Plus.
Jag förstår dock din poäng i frågan. Varför erbjuder SAS ett tillägg för ombokning/återbetalning när man redan väljer SAS Plus (ej SAS Plus Saver) priser?

• Gilla
Reactions: olo
@Dr. Miles den blå pricken för Saver syns inte när man klickat på en resa, som i din Screenshot så har du valt en Saver för 949:- men det syns inte längre med blå prick. Det syns dock senare i bokningsflödet.

Jag förstår dock din poäng i frågan. Varför erbjuder SAS ett tillägg för ombokning/återbetalning när man redan väljer SAS Plus (ej SAS Plus Saver) priser?
Det är precis det jag menar. Hur ska en resenär kunna förstå att biljetten är avbokningsbar och ombokningsbar i samma bokningsklass när det uppenbarligen säljs en sådan möjlighet? Jag var nästan osäker på vad som gällde som sagt och jag tycker mig ha hyfsad koll på SAS biljettsystem.

• Gilla
Reactions: olo
Och dessutom mixar man friskt. Jag fick A-klass på min resa BLL-CPH. Den är dock av- och ombokningsbar vilket alltså inte gäller för A-klass på Stockholm-Malmö.

Men detta är väl en Saver? D v s ombokningsbar o avbokningsbar, dock mot avgift vilket inte framgår förrän man klickar på fullständiga villkor.
Nej, det som @Agö postade var inte SAS Plus Saver, utan SAS Plus.

SAS Plus på Billund->Köpenhamn: (Det står "inkulderet" utan att kryssa i tillvalet)
upload_2017-7-7_21-47-39-png.65516

SAS Plus Saver på Stockholm->Malmö: (Det står ingår inte)
screenshot20170707-02-sk-png.65514

Det du får för det billiga priset är en Plus. Lägger du till för ombokningsbarhet får du Plus Full Flex.
Ja, och det är under inga som helst förutsättningar klart, varken för dig, mig eller Madsen som ska flyga till Legoland. Hela poängen med mitt resonemang. Notera att det inte bara står "ombokningsbarhet" utan "refundering"...

Toppen