Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

hmm... intressant, vi har bokat SK901 och SK902 i juli 2015, med "infant" och det blir ju lite komplicerat om de ändrar till nya kabinen.. då det bara är enkelrader vid fönstren... har idag 1A-B

Har tänkt att boka liknande resa som dig. Blir ju lite spännande och se om det är ändrat.
Har aldrig flugit med vår lilltös tidigare, är det något problem med att flyga businessclass med en 6månaders i knät eller i såndära hängsele?

Det är nog det angenämaste problemet ni kan ha... Skulle iofs tippa på att ni vill flytta till mittenplatserna om ni får nya kabinen, men det lär nog lösa sig.

Och du hade 50% chans att göra bort dig

Och eftersom du inte har något att tillföra själv så tar du till personangrepp?

Jag har argumenterat att det är ett ganska välkänt mönster att crew ofta har hört något rykte som sedan blir sanningar när de upprepas ombord. Lägg till detta att den insider-info som vi tidigare fått från betrodda källor (dock ganska tidigt och därmed osäker) sa A340.

Lägger man sedan in i mixen att det fanns två val A330 och A340, så har alla 50% chans att ha rätt med en gissning.

Hade besättningens påstående backats upp av tex seatmap från ExpertFlyer så hade jag inte haft några som helst problem att tro på det, men när ett påstående här bara underbyggs av att personal ombord sagt X, Y eller Z, så är ett ganska stort mått av skepticism på sin rätta plats..

Last edited:
Ser att den ska målas om. Tror vi den behåller sin Star Alliance livery? Jag hade i alla fall önskat att SAS-loggan såg lite annorlunda ut. Helst att den byttes ut mot Scandinavian Airlines.

upload_2014-10-28_9-8-37.png

Ursäkta, OT.

Last edited:
Kasta inte bensin på elden nu, utan var vänliga fortsätt On Topic. Givetvis kan man inte säga om crew har rätt eller fel generellt, baserat på ett enda case.... NU hade de rätt, andra gånger har de fel.

Har tänkt att boka liknande resa som dig. Blir ju lite spännande och se om det är ändrat.
Har aldrig flugit med vår lilltös tidigare, är det något problem med att flyga businessclass med en 6månaders i knät eller i såndära hängsele?

Det beror mest på barnet. Flög med vår tjej i C i somras och det gick hur bra som helst.

Hon gillade dock inte att ligga i "vaggan". Men hon fick plats att sova bredvid oss i stolen.

Trevlig resa!

Toppen