Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

Hmm, läste mitt något buttra inlägg och kan konstatera att jag ligger på gränsen till att bli den sura medelålders gubbe jag är IRL.. Blir lätt lite tråkig stämning ;)
Egentligen vill vi ju alla bidra/skapa en bättre flygupplevelse, och då krävs det att eventuell kritik framförs sakligt och korrekt.
Jag är väldigt ny här på BC och om jag lovar att bättra mig, får jag förhoppningsvis en andra chans...
Det låter som någon hade väldigt höga förhoppningar om att träffa rätt. :) Airbus A340 är vad som sades först, nu senast hörde jag A330, vilket även fler verkar ha hört. Men det är inte säkert att sista ordet är sagt än. Jag har ännu inte fått någon officiell säkerställd info om när den första flygningen med de nya stolarna kommer gå, och jag är rätt säker på att vi kommer få den när den finns.

Jag skulle dock aldrig boka en flygbiljett så här tidigt enbart baserat på exempelvis intervjuer som gjordes i ett ganska tidigt skede. För mig som följer industrin dagligen är det tyvärr ganska vanligt att det kommer info om förändringar och förskjutningar. T.ex. Qatar Airways skulle börjat flyga med Airbus A380 i juni, premiärflygningen gick förra veckan, fyra månader försenad. Finns många liknande exempel, även bland de bästa av flygbolag. I slutändan är det bättre att jobbet görs ordentligt och att allt testas innan (och ev fel korrigeras) istället för att det senare blir problem och kanske inställda flyg.

Jag var på samma Lufthansakonferens som personen som skrev artikeln du refererar till och SAS satsar nog varken mer eller mindre än någon annan. De har nya stolar på gång till sina långdistansflygplan på samma sätt som Lufthansa har lanserat nya stolar under senaste två åren som de nu byter ut.

Sen är det fullt logiskt att det blir ett större och dyrare projekt för ett flygbolag som Lufthansa som har en väsentligt större flotta. De har också väntat med att introducera premium economy som SAS redan haft i många år.

Finns ganska många flygbolag som inte har business class på alla sina flygningar. British Airways har exempelvis inte business class på sina inrikesflygningar i Storbritannien, där är ju faktiskt SAS vassare i så fall då man erbjuder två klasser på alla inrikesflygningar i Skandinavien.

Jacob, Nu svarade du inte på kärnfrågan, SAS är ett stort problembarn, Carlssons pyramider var förlösande om SAS hade stannat vid den omorganisationen. SAS idag har totalt tappat fokus på att lämna service och ta betalt, man ursäktar sig med att företagen inte betalar, men samtidigt lämnar man stora företags rabatter, fullständigt korkat. Vill ni åka BMW från ARN så är priset på biljetten detta, annars kan ni åka Skoda från Skavsta och då är priset annorlunda. Och vem vill åka Skoda. Idag kostar biljetten till SVG och BGO 2.000:- mindre och jag behöver inte betala för öl och vin på inrikes vilket dom krävde tidigare på 7.000:- biljetten. Jag betalade inte, hänvisade till polisen. Idag bokade jag om min flight till TRO så fick jag återbetalning på 3:- FULLSTÄNDIGT vanvettigt. SAS har ett stort problem, dom vet inte hur man tjänar pengar, man sitter fast i den Svenska avundsjukan du ska inte flyga bättre än mig eller ha fler kort än mig:):);) allt ska vara jämnlikt och rättvist. När det gäller LH så är ju utrymmet större på Y PLUS. SAS in med skynket, champis innan packet går ombord, lyft flygandet till en annan nivå, företagen betalar var så säker. Idag är företagen väldigt måna om sina anställda, finns nästan ingen påfyllning till kvalificerade jobb att få tag i. Att anställa idag är ett risktagande och väldigt dyrt allt för dyrt.

Toppen