Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Eurobonus blir bara bättre och bättre...

Homer: Du menar som UUA på BA?

Ja naturligtvis.

Jaha, det här försämrar ju värdet lite, men det var väl inte helt oväntat med tanke på 100% intjäning.

Det är väl värt en del att kunna uppgradera i förväg, men frågan är om det krävs awardplatser tillgängliga för att det ska fungera - isåfall är det helt värdelöst.

Och isåfall även om det finns platser så har de försvunnit innan de läst din skriftliga begäran.

Nu vet jag nog inte hur de tänker. Det är väl 100k Norden-USA i C från början. Varför skulle man först betala pengar för en M biljett och sedan ännu betala 80k för att uppgradera till C t/r?

Asien är det inte helt lika ologiskt, med 140k i C från början.

Intressant att de inte tänkt på att göra poäng-gränserna enligt status? EBP kunde få fortsätta med 30k M till C, EBG t.ex. 35k, EBS 38k och EBB nya priserna? Eller kanske ge vouchers enligt status eller flugna miles, t.ex. varje 50k skulle man få en 2-4-1 uppgradering?

Det brister lite i kreativiteten hos EB tydligen.

Det är väl värt en del att kunna uppgradera i förväg, men frågan är om det krävs awardplatser tillgängliga för att det ska fungera - isåfall är det helt värdelöst.

Ja, att införa det här utan riktigt systemstöd känns väldigt underligt. För att det ska fungera måste man ha ett IT-system i bakgrunden som automatiserat sköter om det med waitlisting, prioritering utifrån FFP-status, bokningsklass mm, såsom UA har det (nåväl, före SHARES funkade det perfekt, nu... funkar det :rolleyes:).

Nu blev det en prishöjning, utan så mycket mer värde. Visst, 100% poängintjäning gjorde att detta var mer eller mindre ett brev på posten but still, enhancement...

Last edited:
Fortfarande ligger den gamla *A Upgrade Charten kvar med 35k M -> C. Antar att det blir 45k för det framöver, eller vad tror ni? Kan det bli ännu tuffare inflation på den med tanke på kostnaden/uppgradering och att det är reda pengar som måste lämna bolaget?

Ja, att införa det här utan riktigt systemstöd känns väldigt underligt. För att det ska fungera måste man ha ett IT-system i bakgrunden som automatiserat sköter om det med waitlisting, prioritering utifrån FFP-status, bokningsklass mm, såsom UA har det (eller hade, före SHARES :rolleyes:).

Hur vet du att de inte har systemstöd? *A uppgraderingar går igenom direkt när man gör dessa via SAS hemsida så jag misstänker att det kommer att vara samma sak med SK-flighter i framtiden.

Fortfarande ligger den gamla *A Upgrade Charten kvar med 35k M -> C. Antar att det blir 45k för det framöver, eller vad tror ni? Kan det bli ännu tuffare inflation på den med tanke på kostnaden/uppgradering och att det är reda pengar som måste lämna bolaget?

Nej, enligt http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/ som postades tidigare i tråden blir det 40k M->C.

Hur vet du att de inte har systemstöd? *A uppgraderingar går igenom direkt när man gör dessa via SAS hemsida så jag misstänker att det kommer att vara samma sak med SK-flighter i framtiden.

Om det finns en award seat ledig så får du den, visst, men det är inte så mycket stöd i min värld - det är fulfillment. Om det saknas award seat när man skickar in begäran om upgrade så är automatisk hantering av väntelistning och prioritering fram till avgång exempel på stöd.

Nej, enligt http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/ som postades tidigare i tråden blir det 40k M->C.

Jag pratade om *A-uppgraderingar, inte SK-uppgraderingar.

Last edited:
Men kan jag både anmäla mig till OptionTown och till bekräftad poänguppgradering och få ha mina poäng kvar ifall OT går igenom?

Om det finns en award seat ledig så får du den, visst, men det är inte så mycket stöd i min värld - det är fulfillment. Väntelistning och prioritering istället för enbart "first come, first served" är exempel på stöd, sånt finns inte just nu.

Finns det något bolag som har det online?

Inte säkert det blir några förändringar, men om det blir det skulle jag tippa på harmonisering till 40k där också.

Du menar denna http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/ Och om du läser den lite noggrannare så ser du att hos kan kan man endast uppgrader från Ekonomi Extra hos SAS för 35.000 poäng.

Sedan kanske vi inte ska klaga på hur dåligt med platser på uppgraderingen och hur dåligt systemet är innan vi har hunnit testa det. Mycket möjligt att det är så dåligt som många tror här men det behöver inte automatiskt vara så dåligt.

Toppen