Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

När bekräftad uppgraderingen? Står bara att man kan skicka in önskemål. Kan man avboka ev. Bekräftad uppgradering precis som en bonusresa?

Jag gillar UAs sätt att hantera det - fungerar väldigt bra.

BA likewise. Finns det award stolar kan du uppgradera online direkt via Manage My Booking. Dock säljer dom inte award stolar på flygplatsen utan väljer att sälja billiga upgrades för pengar om plats finns. Så enkelt.

Verkar som SAS gör detta onödigt komplicerat?

Humtidum. När jag knappar in mitt bokningsnummer i webformuläret visas bara utresan i morgon, inte hemresan, och det är för sent att uppgradera utresan.

Jaha, det här försämrar ju värdet lite, men det var väl inte helt oväntat med tanke på 100% intjäning.

Det är väl värt en del att kunna uppgradera i förväg, men frågan är om det krävs awardplatser tillgängliga för att det ska fungera - isåfall är det helt värdelöst.

Skulle precis hjälpa dottern som pluggari CA att uppgradera ORD-ARN benet hem på lördag det gick givetvis inte först kom det härliga meddelandet nedan (se bild) som föranledde ett samtal till SAS.

Det som det enligt SAS call center egentligen står där är att det finns inga EB-seats lediga på flighten.... Så svaret på Agehalls fråga är, ja det krävs att det finns tillgängliga awardplatser.

Möjligheten att uppgrade på flygplatsen finns dock kvar men agenten kunde inte svara på om den hade fått samma prisnivå som förbokning.
SAS.JPG
En sån text som denna får mig ju att fundera på vad som är fel i bokningen, inte "jaha det finns inga awardplaster kvar"... Bad damen tipsa SAS it om att uppgradera sina felmeddelanden....

Last edited:
Det som det enligt SAS call center egentligen står där är att det finns inga EB-seats lediga på flighten.... Så svaret på Agehalls fråga är, ja det krävs att det finns tillgängliga awardplatser.

Var det likadant innan förändringen, att för att få en bekräftad uppgradering skulle det finnas lediga EB-seats på flighten?

Och om det är så att det måste finnas lediga EB-seats för att få en bekräftad uppgradering till C, ja då lär det inte bli många som går igenom till EWR eller ORD.

Humtidum. När jag knappar in mitt bokningsnummer i webformuläret visas bara utresan i morgon, inte hemresan, och det är för sent att uppgradera utresan.

Ah, nu dök hemresan upp också.

If your request is confirmed you will receive a new itinerary approximately 24 hours prior to departure.

If we are not able to accommodate your request prior to departure, you are welcome to request a Standby upgrade at the airport.

Toppen