Senaste nytt

SAS intra-Europa i business class

SAS On Air

Hej alla,
Sitter på min plats 1F på väg till Barcelona. Tyvärr ingen gardin mellan någon än klasserna på flyget men Wi-Fi funkar jätte bra, så nöjd för det. Purser har också bekräftat att min special mat finns åt mig. Önskar en trevlig helg till er alla!

PS. Economy passagerarna har blivit hänvisade till toaletterna längst bak.

Såhär ska det set ut!

[video=youtube;TUWS7qCWTrA]http://www.youtube.com/watch?v=TUWS7qCWTrA&feature=player_detailpage[/video]

ARN-FRA i går. *G fick boarda när de ville, men ingen separat kö. Ingen gardin, men pursern påpekade att folk i M var hänvisade till de bakre toaletterna. Y fick använda de främre. Verkar rätt inkonsekvent.

Hej alla,
Sitter på min plats 1F på väg till Barcelona. Tyvärr ingen gardin mellan någon än klasserna på flyget men Wi-Fi funkar jätte bra, så nöjd för det. Purser har också bekräftat att min special mat finns åt mig. Önskar en trevlig helg till er alla!

PS. Economy passagerarna har blivit hänvisade till toaletterna längst bak.

Jag kunde inte låta bli och fråga av purser varför det finns ingen gardin på plats. Hon förklarade att en del av B737-800 flygplaner är beställda för charter trafik med one class kabin. Enligt henne saknar en del av B738:eek:r gardinen just därför och nämligen har Boeing justerat små grejer så att man inte ens ta en befintlig gardinställ och flytta från flygplan till flygplan så enkelt.

skitprat

En gardin kan man ha ändå. Har flugit mängder av charterflygningar som steward. De reparerar dem inte....

ARN-BCN 24AUG12 SK C SEAT 1F, jätte god frukost.

20120824_065444.jpg

BCN-ARN 26AUG12 SK Y SEAT 1A, fördrink innan maten och en bra bok, kan man kräva mer.

IMG_4137.jpg

ARN-FRA i går. *G fick boarda när de ville, men ingen separat kö. Ingen gardin, men pursern påpekade att folk i M var hänvisade till de bakre toaletterna. Y fick använda de främre. Verkar rätt inkonsekvent.

Senast jag flög SAS intra-EU var ARN-BCN i somras. Ingen gardin, alla passagerare fick använda alla toaletter, dock fick man veta att kön till den främre toaletten började vid rad 5. Detta berodde dock på nya säkerhetsregler att ingen fick stå utanför cockpit eller i anslutning därtill, inte alls av omtanke för C-passagerares skull. Samma sak på återvägen.

Toppen