Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

På Arlanda förra veckan upplevde jag att de slagit ihop A,B och C till gemensam boardinggrupp, detta annonserades både muntligt och via skärmarna så misstänker att det är standardupplägget.
Perfekt på en rutt som Stockholm-Köpenhamn på morgonen. Halva planet ryms i A, B och C, haha.

På Arlanda förra veckan upplevde jag att de slagit ihop A,B och C till gemensam boardinggrupp, detta annonserades både muntligt och via skärmarna så misstänker att det är standardupplägget.
Även igår var det A-B-C som var prio-boarding. Detta är väl dock rimligt när man pratar 737/320 åtminstone. Det blir ju lätt löjligt när man tittar på t.ex. CRJ-boardings i USA där det är "då kör vi boarding grupp 1", varpå en person går på. "Ok, nu kör vi grupp 2", med 2 personer, osv.

Däremot borde de deala med Swediavia eller vem som bestämmer, och få upp den informationen på skärmarna också, inte bara i uppropen. Så att folk får den även om de kliver in till gaten lite senare.

("Zon-B:are" förresten -- är det nya "EBS-familer i loungen"?)

Kan tillföra förresten - en annan förbättring med detta är att prio boarding sker från båda sidorna av gaten, eller gjorde det åtminstone för min flight till CPH igår. Så först prio från båda sidorna, sedan allmän boarding från båda sidorna.

Så det enda som är kvar är att de kör prio från båda sidorna, och sedan kör allmän boarding från bara den ena sidan och låter den andra sidan vara kvar till prio-boardare som anländer sent.

Gäller det för alla uniformer, även spårvägens?!

Och varför skulle uniform, oavsett vilken, ge företrädare?
På United brukar de säga uniformed military. De brukar dock inte ange att det skall vara amerikansk. Någon som set annan militär prova att använda det?

På United brukar de säga uniformed military. De brukar dock inte ange att det skall vara amerikansk. Någon som set annan militär prova att använda det?

Testa med en IS "uniform" så kan du meddela oss andra hur det gick:rolleyes::oops:o_O

Sen tror jag faktiskt det är active duty military och inte uniformed military som gäller..

Sen tror jag faktiskt det är active duty military och inte uniformed military som gäller..
Hmm. Du kan nog ha rätt. Tror mig ha hört båda, men säker är jag inte.

Dock gäller väl samma sak där, kan vara active duty military från annan nation :)

mil
Dock gäller väl samma sak där, kan vara active duty military från annan nation

Kan inte tänka mig någon annan active military i USA förutom om någon försöker invadera landet och då tror jag inte dem flyger United. De enda jag kan tänka mig är andra högt uppsatta militärer inom olika NATO länder men då tror jag de har egna plan.

Sjukt off topic nu också jag vet, sorry palmen

Toppen