Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

åkte igår sas go, hade grupp H som aldrig ropades upp alls. Nära att missa avgången då jag knappt vågade gå ombord utan tillstånd. smög ombord sist av alla och var glad över att överhuvudtaget få följa med. Nu flög jag aldrig DDR s klassiska bolag Interflug när det begav sig, , med misstänker att inspirationen till detta djärva grepp kommer därifrån.
 
åkte igår sas go, hade grupp H som aldrig ropades upp alls. Nära att missa avgången då jag knappt vågade gå ombord utan tillstånd. smög ombord sist av alla och var glad över att överhuvudtaget få följa med. Nu flög jag aldrig DDR s klassiska bolag Interflug när det begav sig, , med misstänker att inspirationen till detta djärva grepp kommer därifrån.
Zon H kanske är standbyklassen där de "utvalda" hamnar om planet är överbokat? :D

/ TT
 
Zon: A
Sträcka: ARN - HKG
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBG
Övrig status angiven på Boarding Pass:
Kabinklass:
M (SAS YOUTH Go)
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 41A
Tycker, trots att jag åker SAS Go på long haul ibland, att man bör börja med att boarda C-pax så att de kan göra det i lugn och ro. Sedan kan man köra övriga pax.
Gjordes detta? Var det zon A efter Business-kabinen?
 
Zon H kanske är standbyklassen där de "utvalda" hamnar om planet är överbokat? :D

/ TT
eller troligare att jag var förvirrad över denna nymodighet och missade kommandot, stod ej heller så jag hade fritt synfält mot skärmen. På måndag planerar jag för säkerhets skull att vara i gate två timmar före avgång.............
 
Jag har läst hela tråden, och det kanske inte har klarnat ännu, men ger EBS någon form av fördel alls i detta? Vad skulle EBS+Go respektive EBS+Plus ge för "zon"? :confused:
 
Toppen