Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

Zon: A
Sträcka: ARN - HKG
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBG
Övrig status angiven på Boarding Pass:
Kabinklass:
M (SAS YOUTH Go)
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 41A
Hur sköter de kontrollen av detta på longhaul? Skickar de tillbaka folk med fel bokstav? Tycker oftast när jag reser longhaul med SAS att de bara släpper på utan att kolla folks boardingkort.

Är du säker på det? Jag bokade mig själv och 4 kollegor dvs olika efternamn de fick inte fast track eller prio boarding. CPH-ARN och jag hade då Gold status.
Nja, min erfarenhet är med familjen (4st), och då har det blivit "fast track ok" i maskinen för oss alla 4. Men det är ju samma efternamn, kanske det har med saken att göra.

Verkar inte vara en fullständig utrullning av zonboarding. Ser ingen bokstav på boardingkortet från Sturup.

Väldigt tydliga och bra instruktioner inför dagens eftermiddagstur från Arlanda till Köpenhamn. "kontrollera boarding korten. Står det grupp A, B eller C så har ni priority boarding, och då är ni välkomna. Står det något annat kommer det blinka rött och inte fungera så vänligen vänta".

Framförallt mening två gjorde att en hel del personer faktiskt klev åt sidan. Såg bara en som chansade och fick rött och blev avvisad.

Sedan var det också en lång beskrivning av varför man hade dessa zoner (inklusive "rad 1-8"). Det skadar visserligen inte men borde ju vara onödigt när man kör grupper så man kunde korta ner det och fokusera mer på den viktiga delen.

Ingen Zonboarding idag i alla fall. Hopplösa "Zon B":are i Plus som gick ombord före mig...

På Arlanda förra veckan upplevde jag att de slagit ihop A,B och C till gemensam boardinggrupp, detta annonserades både muntligt och via skärmarna så misstänker att det är standardupplägget.

Toppen