Senaste nytt

SAS inför gratis bagage för silver, guld och diamant medlemmar i Go Light

Äntligen. Rent affärsmässigt smart av SAS eftersom att AFKLM och andra Skyteambolag haft en stor fördel för oss EBG på deras Light-biljetter jämfört med SAS Go Light.

Speciellt eftersom Skyteam elites från andra bolag kunde checka in väska gratis, men inte Eurobonusmedlemmar.

Skyteam ändrade reglerna för loungetillträde vid inrikesresor, något som inte fanns innan SAS gick med. Så det är nog både ge och ta inom en allians

Frågan är hur stor effekt det gav. Av de bolag jag känner till så gav AF redan inträde inrikes, Delta och AeroMexico är väl fortsatt undantagna. Asienbolagen har jag inte koll på.

Detta borde väl även gälla bokningar som är gjorda innan 23/4? Hittar ingen ursprunglig källa utan endast information från diverse bloggar.
Jag undrar samma sak. Var i kontakt med kundtjänst men de kunde inte svara på det utan hänvisade till att vänta till efter den 23/4 för besked. Då jag vill boka nu under den nuvarande rean som håller på till fram till 21/4 hjälpte inte det svaret alls.

Jag har inte heller facit men generellt brukar väl status man har vid avresan vara det som avgör bagageregler oavsett när det är bokat? Jag bokade light nu på rean och räknar med att det ska fungera. Får bita i det sura äpplet annars..

Frågan är nu om befintliga Go Light-bokningar kommer uppdateras med 2 fria bagage för oss EBG? Vill ju helst slippa diskussioner med oinformerad inchecknings-personal på outstations...

Frågan är nu om befintliga Go Light-bokningar kommer uppdateras med 2 fria bagage för oss EBG? Vill ju helst slippa diskussioner med oinformerad inchecknings-personal på outstations...

Bokade ett par biljetter igår under sista timmarna av kampanjen. Var sugen på light-biljetterna om nu väska skulle ingå, men då det var ca 100kr skillnad mellan go light och go smart valde jag denna gång att köpa smart (orkar inte ta ev. diskussion då avgångarna är från icke-SAS hubbar).

Toppen