Senaste nytt

SAS inför gratis bagage för silver, guld och diamant medlemmar i Go Light

För silver-medlem som reser på light-biljett gäller numer 1 incheckat bagage (23 kg) men enbart personligt föremål som handbagage, ingen 8kg kabinväska.

(I praktiken går det dock ofta att komma ombord med kabinväska ändå, då silvermedlemmar har prioboarding i grupp 3, men det är lite av ett loophole och alltså inte tillåtet enligt biljettreglerna)

För guld-medlem och högre gäller att både 8kg kabinväska samt 2x23 kg incheckat bagage ingår på light-biljett.
Är guld tack vara Scandic men min på min light biljett till Paris nästa vecka, SK0579, står det endast 2x23 kg incheckat bagage. Inget om handbagage (förutom under sättet). På andra flyg längre fram i tiden till Mallorca och Italien står det även 1 handbagage, förutom 2x23 kg incheckat bagage.

Finns det en förklaring? Kan det vara att resan till Paris bokades innan jag blev gold?

Ja, det vet jag. Det som har varit konstigt är att biljetten ändrades automatiskt för att visa 2 incheckade när jag gick från Silver till EBG. Däremot visade inte ett handbagage förrän jag själv gick in via appen och ändrade mitt bonusnummer från EBS till EBG. Det var det som var problemet tills jag fick tipset från ekf.

Toppen