Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Ja, men "bara" till/från Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Palma och Malaga. Så, du kan supa tills vagnen är tom till Chania.

Tidigare i veckan flög jag CPH-ARN med avgång vid 23-tiden och crew serverade inte mer än 3 drycker. Jag var för trött för att bråka om det då, och höll mig nykter på det benet. Så det finns alltid en chans att man har otur med crew (vissa saker ändras aldrig)!

Tidigare i veckan flög jag CPH-ARN med avgång vid 23-tiden och crew serverade inte mer än 3 drycker. Jag var för trött för att bråka om det då, och höll mig nykter på det benet. Så det finns alltid en chans att man har otur med crew (vissa saker ändras aldrig)!
På korta flighter är de lite försiktiga med att dela ut massor på en gång, för annars så hamnar mycket av drickan i väskorna istället för i passagerarna. Har aldrig haft problem med att beställa påfyllning dock.

Någon som vet ifall detta fortfarande implementeras? Har flyg till Chania, Grekland i PLUS som Diamond

Jag flög ARN-FAO i Juli i Plus som Diamond. Där var det inget trassel alls. Reste tillsammans med enbart damer så det gick en del bubbel. Inget knorr alls :cool:

På vägen hem i GO (med samma damsällskap) serverades det fint på familjekontot som diamond tills bubblet var slut.:p:p

Tror som flertalet tidigare sagt att det beror helt på vad man får för crew, och sedan såklart att man kan bete sig som folk. De gånger jag bevittnat vägrad servering till passagerare ombord på SAS så har det alltid varit befogat.

På denna sträcka ser jag inga problem med max tre drycker. Däremot en resa på sex timmar till Las Palmas är det tokigt med denna gräns.

Jag flög ARN-FAO i Juli i Plus som Diamond. Där var det inget trassel alls. Reste tillsammans med enbart damer så det gick en del bubbel. Inget knorr alls :cool:

På vägen hem i GO (med samma damsällskap) serverades det fint på familjekontot som diamond tills bubblet var slut.:p:p

Tror som flertalet tidigare sagt att det beror helt på vad man får för crew, och sedan såklart att man kan bete sig som folk. De gånger jag bevittnat vägrad servering till passagerare ombord på SAS så har det alltid varit befogat.

Menar du att som Diamond i Plus skulle man få mer än tre drycker när det är restriktioner?

Det förutsätter jag iom att det enligt EBD villkoren skall fri dryck, vidare står det ingen om någon begränsning då.
Fri dryck som diamond gäller bara i go, inte i plus hur ironiskt det än må vara.
Screenshot_20210812-235101.jpg

Fri dryck som diamond gäller bara i go, inte i plus hur ironiskt det än må vara.
Visa bifogad bild 120406
Det har jag inte noterat, dock är det ju makalöst märkligt om det inte skulle vara ännu ett av SAS vanliga förbiseenden/otydlighet. Det står iofs inte uttryckligen att den inte gäller i Plus. Oavsett så, jag väljer iskallt att tro att jag dricker vad jag vill tills jag är nöjd. Oavsett om det är 1st eller 5.
Om inte, dvs jag har fel och blir till ”tillrättavisad”, så kommer jag fortsatt att negligera SAS framgent och flyga AF/ KLM och enbart flyga in de poäng som krävs för att utnyttja mina 2-4-1 vouchers.

Det har jag inte noterat, dock är det ju makalöst märkligt om det inte skulle vara ännu ett av SAS vanliga förbiseenden/otydlighet. Det står iofs inte uttryckligen att den inte gäller i Plus. Oavsett så, jag väljer iskallt att tro att jag dricker vad jag vill tills jag är nöjd. Oavsett om det är 1st eller 5.
Om inte, dvs jag har fel och blir till ”tillrättavisad”, så kommer jag fortsatt att negligera SAS framgent och flyga AF/ KLM och enbart flyga in de poäng som krävs för att utnyttja mina 2-4-1 vouchers.
Det där diskuterades för några år sedan och då var det verkligen max 3 i plus men fritt i go som diamond. Klassisk sas.

Det står ju exakt vad som gäller, man listar ju inte alla tillfällen då något inte gäller. Det står att denna förmån gäller i go, står inget om att den gäller i plus. Då de specifikt preciserat var den gäller så gäller det ju inte på andra ställen.

Det fanns även någon skrivning tidigare om att det bara gäller för de i ditt sällskap då folk bjöd folk 10 rader längre bak. Sant att vissa som reste i plus/business bjöd sina vänner i go på gratis dricka. I samband med detta som detta preciserat till att gälla i go. Efter det la sas in en begränsning i plus på vissa flighter men denna regel har inte uppdateras i skrift efter det.

Toppen