Senaste nytt

SAS - Incheckad bagge vikt

Det verkar vara en "absolut" gräns på 32 kg per piece oavsett hur många kg man får ha med sig.

Detta för att bagage hanterarna och systemen inte skall klappa ihop.

Vi var ett gäng som åkte till Riga en weekend med Ryanair, på den tiden bagage ingick.

Jag hade släpat med mig en stor tom resväska, ingen annan checkade in bagage. På vägen hem stannande vi med taxin på väg till flygplatsen och fyllde den med Öl Vin och Sprit. Väl framme på flygplatsen skulle den checkas in.

Sorry sir den väger 46 kg, too much.

But we are 7 people we can have lots of more weight.

That's right but not in one piece.

Var innen 9/11 så "övervikten" distribueras i handtaget på samtliga pax.
Löste ni det genom att dricka bort mellanskillnaden?

Det verkar vara en "absolut" gräns på 32 kg per piece oavsett hur många kg man får ha med sig.

Detta för att bagage hanterarna och systemen inte skall klappa ihop.

Vi var ett gäng som åkte till Riga en weekend med Ryanair, på den tiden bagage ingick.

Jag hade släpat med mig en stor tom resväska, ingen annan checkade in bagage. På vägen hem stannande vi med taxin på väg till flygplatsen och fyllde den med Öl Vin och Sprit. Väl framme på flygplatsen skulle den checkas in.

Sorry sir den väger 46 kg, too much.

But we are 7 people we can have lots of more weight.

That's right but not in one piece.

Var innen 9/11 så "övervikten" distribueras i handtaget på samtliga pax.
Stämmer att 32kg är gränsen per kolli för vanligt bagage. Fått igenom 32,5 kg någon gång, men det skrevs 32 på lappen.

Stämmer att 32kg är gränsen per kolli för vanligt bagage. Fått igenom 32,5 kg någon gång, men det skrevs 32 på lappen.
Jag har fått igenom drygt 34 en gång, men just med kommentaren "egentligen inte, men du är ju diamond och flyger plus så.. Vi skriver 32".

Toppen