Senaste nytt

SAS hyr ut slot på Heathrow till Aegean.

Mikeswede

Medlem
OT.

Ja, rimligtvis GOT-LHR med SAS är en vit fläck på ruttkartan.
British Airways kör 3 flighter dagligen, Ryan Air kör 2 flighter dagligen till Stansted och i maj drar Norwegian igång med 4 flight i veckan till LGW.
Vi får hella inte glömma BA operated by Sun Air som kör slingan GOT-BLL-LHR.

Att SAS sedan flera år tillbaka helt givit upp GOT-London är tråkigt men det finns säkert någon kalkyl som motiverar detta.
Det är väl inte bara GOT-London SAS givit upp.Närvaron på GOT från SAS är ju skrämmande låg.

När det gäller Stockholmsflighten som försvinner får ni väl åka via Amsterdam/Paris...

Heja Scaryteam....
 

Jannes

Medlem
Varför Amsterdam/Paris ifall man kan flyga via Köpenhamn?

Det som är konstigt är att dessa London-flyg i min erfarenhet oftast haft väldigt bra beläggning, men kanske SAS fick bra betalt + tror sig kunna skyffla runt dessa pax till andra avgångar.
 

011430121

Medlem
Vi som minns, tror inte att GOT-LHR kommer tillbaka, sista resan med linjen avtackades stort från BC medlemmar.

 

maswan

Medlem
Varför Amsterdam/Paris ifall man kan flyga via Köpenhamn?

Det som är konstigt är att dessa London-flyg i min erfarenhet oftast haft väldigt bra beläggning, men kanske SAS fick bra betalt + tror sig kunna skyffla runt dessa pax till andra avgångar.
Om de har haft bra beläggning fast SAS tror sig tjäna mer pengar på att hyra ut slotten borde det indikera relativt låga biljettpriser.
 

sweflyer

Medlem
Vi som minns, tror inte att GOT-LHR kommer tillbaka, sista resan med linjen avtackades stort från BC medlemmar.
Snart 10 år sedan. Markerade väl lite att SAS mer eller mindre lämnade GOT, förutom matarflyg till sina hubbar. Men det är för en annan tråd :)
 

Jannes

Medlem
Om de har haft bra beläggning fast SAS tror sig tjäna mer pengar på att hyra ut slotten borde det indikera relativt låga biljettpriser.
Och/Eller relativt bättre intäkter på att hyra ut slotten + flytta kapacitet till något annat. Svårt att säga från utsidan hehe.
 

Ricci

Medlem
Tja, kanske att hyra ut slotten kan underlätta för SAS att flytta från T2 in till T3/4 samtidigt tjäna pengar på det.
 

ARN01

Medlem
Nu har jag dålig koll på Virgin Atlantic i detalj men kan inte detta i förlängningen innebära än sämre USA connection? Virgin flyger väl ändå mycket på USA, visst att AF/KLM (och via CPH) har täckning men varenda vettigt alternativ man kan få från ARN är ju uppskattat. Dock är ju detta en eftermiddagsflygning så kanske inte något man connectar vidare till USA med så kanske är en ickefråga ur denna aspekt men de flyger väl även till övriga världen där det nu bör bli sämre tider för vissa flyg.
 

palmen

Moderator
Nu har jag dålig koll på Virgin Atlantic i detalj men kan inte detta i förlängningen innebära än sämre USA connection? Virgin flyger väl ändå mycket på USA, visst att AF/KLM (och via CPH) har täckning men varenda vettigt alternativ man kan få från ARN är ju uppskattat. Dock är ju detta en eftermiddagsflygning så kanske inte något man connectar vidare till USA med så kanske är en ickefråga ur denna aspekt men de flyger väl även till övriga världen där det nu bör bli sämre tider för vissa flyg.
Varför då?
De flesta flighter till USA går innan SAS flighten anländer och åt andra hållet är det motsatt att de flesta flighter kommer in långt innan den flight SAS nu avvarar. Med andra ord ingen flight som rent generellt sköter transit för USA passagerare.

Förändringen nu för connection är 1h tidigare eller 2h senare vilket är väldigt lite tid på LHR oavsett.
 
Toppen