Senaste nytt

SAS hyr ut slot på Heathrow till Aegean.

Jannes

Medlem
Åh, kära 1524. Vem hade gissat att mitt Diamond-förmåns byte till dig skulle bli sista gången vi sågs? Flyg i frid.

Skämt åsido, är det nu bara klockan 18 och 21 avgångar på kvällen? Blir tråkigt för affärsresenärerna att antingen kuta till 18, eller sedan vänta till 21 och inte vara hemma förrän långt efter midnatt.
 

Tobbe.O

Medlem
Det är Stockholms linjen som får stryka på foten med SK1523/1524 ankomst 17.55 och avgång 19.00
Uthyrningen gäller från 31 mars 2024 och i fyra år
Källa CHECK-IN.dk
Bakom betal vägg

Lär bli bra med klirr i SAS kassa! :)

Perfekt att hyra ut den för att sedan kunna ta tillbaka slottiden om efterfrågan åter blir högre :)
 

NotRyan

Medlem
Kanske BA kan lägga till ytterligare en rundtur då, eller köra A321 på alla avgångar. De går ju knökfulla redan idag...
 

Tomas E

Medlem
Kanske BA kan lägga till ytterligare en rundtur då, eller köra A321 på alla avgångar. De går ju knökfulla redan idag...
BA har väl ett mycket mer "dynamiskt" schema än SAS på ARN-LHR? Antal BA-avgångar per dag varierar ganska mycket mellan dagarna, medan SAS ligger mer stabilt i antal avgångar söndag-fredag. Med BA har jag flugit A319 oftare än A321 på sträckan, men oftast A320. (Jag har oftast flugit sent på dagen, oavsett riktning.)
 

NotRyan

Medlem
BA har väl ett mycket mer "dynamiskt" schema än SAS på ARN-LHR? Antal BA-avgångar per dag varierar ganska mycket mellan dagarna, medan SAS ligger mer stabilt i antal avgångar söndag-fredag. Med BA har jag flugit A319 oftare än A321 på sträckan, men oftast A320. (Jag har oftast flugit sent på dagen, oavsett riktning.)
Jo, så är det. Dynamiskt är ordet, tre - fem avgångar per dag.
 

GOTBound

Medlem
Om de bara fyller fem kärror om dagen mellan LHR och ARN, och därför har ett slottpar över, kunde de väl istället ha startat upp GOT-LHR med en flight per dag?
OT.

Ja, rimligtvis GOT-LHR med SAS är en vit fläck på ruttkartan.
British Airways kör 3 flighter dagligen, Ryan Air kör 2 flighter dagligen till Stansted och i maj drar Norwegian igång med 4 flight i veckan till LGW.
Vi får hella inte glömma BA operated by Sun Air som kör slingan GOT-BLL-LHR.

Att SAS sedan flera år tillbaka helt givit upp GOT-London är tråkigt men det finns säkert någon kalkyl som motiverar detta.
 
Toppen