Senaste nytt

SAS hyr in Boeing 767 för att klara Atlanttrafiken

Undrar om det var den här videon som Rickard fastnade för?

[video]http://player.vimeo.com/video/49996288[/video]
 
Tänk om det hade varit "Operated by PIA (eller Biman)", skulle folk acceptera bara för att man blir transporterad mellan A och B enligt tidtabell? :eek:

Oddsen for det er omtrent like stor som at det plutselig skulle bli "Operated by Ryanair". Lik null, mao.
 
Hade ett missat samtal. Från SAS Direct Sales. Detta avser avgången den 28 juni där vi är bokade i Economy Extra. Meddelandet: vi kan acceptera att bli nedgraderade till ekomomi eller byta datum. För nedgraderingen erbjuds vi 1200 EUR i travel vouchers (två pers) eller 600 EUR i cash.

Bra eller dåligt?

Jag skulle säga ganska dåligt av följande skäl:

1. Du kan ha rätt till mer ersättning beroende på vad man har betalt och hur man ser på saken. Enligt EC-261/2004 har du rätt till 75% återbetalning av biljettens värde vid nedgradering. Eftersom det är en poängresa blir det såklart lite krångligt att räkna på. Men borde väl antingen räknas som betalda poängens värde (återbetalda i poäng) alternativt motsvarande biljettvärde som om den hade betalts med pengar.

2. SAS-vouchers har, om man inte planerar en resa de närmsta kvartalen, ungefär samma "säkra" täckning som Zimbabwe dollarn.

3. 300 EUR/person låter som ett hån. SAS billigaste eko biljetter (åtminstonde ARN-EWR) ligger på runt 4.500:- ToR och eko plus på runt 14.500:- ToR.
 
Ja. Det är dåligt.

Undrar föresten vilket system SAS använde för att bestäma vilka som bokat i E+ som skulle bli uppgraderade till C?
 
Jaha, kl är 19:07 och här sitter vi vid gate. Tekniska problem. För er som har bokat C med SK901/902, se till att boka om snarast om möjligt. Har inte sett något sämre. Tur då att man sitter i ekonomi. F ö riktigt risigt plan, denna B767.

Seating i C 2-2-2, fyra rader. Ingen egen IFE. Bilder kommer om vi öht kommer iväg från Kastrup...!
 
Vem tørs øverhuvudtaget boka en longhaul flight med SAS nu? Som jag førstått så finns det ju en viss risk att planet kan komma att anvændas dær det behøvs, då oturen redan slagit att SK finns kvar så finns det væl en stor risk att om man bokat å kommer till gate så står fanskapet dær å væntat på att frakta en från punkt a till punkt b, utan något merværde utøver det. In med Hercules eller något annat likværdigt, då støttar dem kanske flygvapnet iallafall....
 
Vem tørs øverhuvudtaget boka en longhaul flight med SAS nu? Som jag førstått så finns det ju en viss risk att planet kan komma att anvændas dær det behøvs, då oturen redan slagit att SK finns kvar så finns det væl en stor risk att om man bokat å kommer till gate så står fanskapet dær å væntat på att frakta en från punkt a till punkt b, utan något merværde utøver det. In med Hercules eller något annat likværdigt, då støttar dem kanske flygvapnet iallafall....

Merkelige kommentarer. 767'en er i all hovedsak tiltenkt SK901/902. Har du sett flyet? Har du vært med på en flight? Makan til svartmaling før man engang har trødd inn og sett er jo rimelig merkelig.
 
Jaha, kl är 19:07 och här sitter vi vid gate. Tekniska problem. För er som har bokat C med SK901/902, se till att boka om snarast om möjligt. Har inte sett något sämre. Tur då att man sitter i ekonomi. F ö riktigt risigt plan, denna B767.

Seating i C 2-2-2, fyra rader. Ingen egen IFE. Bilder kommer om vi öht kommer iväg från Kastrup...!

Hur gick det Agö?
 
Hur ser business class ut på Omni? Lite orolig då jag är bokad på SAS 10 och 17 juli CPH-EWR-CPH i C klass och inte kan åka i ekonomi. Kan inte hitta ett enda foto online på Omni business class. Är det för att det hela planet är ekonomi....?
 
Toppen