Senaste nytt

SAS har påbörjat migreringen till nya priser (SAS Go och SAS Plus)

Kan man känna sig säker på att om man bokar en economy extra så kommer den bli en go plus när det blir dags att resa?
Viktigt är att få 200% EB.

Ser ju riktigt smarrigt ut (det som serverades i loungen alltså). Trekantsmacka med gummikyckling låter inte riktigt lika roligt :(

Kan man känna sig säker på att om man bokar en economy extra så kommer den bli en go plus när det blir dags att resa?
Viktigt är att få 200% EB.

Ja det tycker jag du kan vara. I uträkningen som sas.se gör när man söker visar även dubbelt när du väljer eco extra.

Tack. :)
Dubbelkollat med SAS chatten också, de säger att man ska boka eco extra. Dock får jag "Vi kan inte hitta antalet poäng för vald resa." när jag tittar på resor till Barcelona efter 9:e juni.

Det verkar som att man gör en del i systemen, ja.. :)

Mvh
/NotRyan

Går in till bokning och välj seating igen och hoppsan är bokningen bekräftat och inte längre på väntelista. Så gick det för fyra av mina bokningar. För två vag jag tvungen att prata med SAS och de fixade det sen.

mch,
Tommy

Dubbelkollat med SAS chatten också, de säger att man ska boka eco extra. Dock får jag "Vi kan inte hitta antalet poäng för vald resa." när jag tittar på resor till Barcelona efter 9:e juni.

Det är nog för att du får en P-klass biljett som inte har fått definierat någon poängsumma ännu, det är ju trots allt fortfarande en Eco Extra award-klass, för resor efter den 9 juni så kommer alla bokade Eco extra awards ha blivit I-klass och P-klass bli poänggrundande.

Återstår att se om uttagstabellen för I-klass på SAS Intra Europa kommer att bli som för Business eller som för Eco extra idag (Man kan ju trots allt alltid hoppas :) )

Mvh
/NotRyan

Går in till bokning och välj seating igen och hoppsan är bokningen bekräftat och inte längre på väntelista. Så gick det för fyra av mina bokningar. För två vag jag tvungen att prata med SAS och de fixade det sen.

mch,
Tommy

Helt plötsligt var den konfirmerade raden borta, och endast den väntelistade syntes :( Ringde SAS som sa att allt var i sin ordning och att om jag loggar in igen så ska allt se bra ut, vilket det gör också.... Tack SAS... Just denna flight är ju den sista jag vill ha något strul med....

Mvh
/NotRyan

Tyvärr så är möjligheten att sitta längst fram i planet med inrikes economy-biljett (som EBG) borta nu..... Bummer, hatar att sitta långt bak, men nu är även inrikeskonfiggen till fullo i linje med de två klasserna. Biljetter köpta som C,D,J,Z går förstås utmärkt , precis som tidigare.

Kan också vara att du har en anslutning med KF (Blue 1) som onlinepoängkalkylatorn fortfarande inte fattar och kan beräkna poäng på.

Jag hann få panik över det där tidigare vid lunch. Ringde SAS och sedan vart det bekräftat igen :)

Sitter på samma fast till Svalbard i juli. Ringde SAS och fick info om att jag just nu har en Eco Extra och en Business på hemresan, därav väntelistan. Det skulle dock lösa sig automatiskt under den här veckan, vi får väl se ;)

Toppen