Senaste nytt

SAS har påbörjat migreringen till nya priser (SAS Go och SAS Plus)

Ett gäng TPI-bokningar från nästa vecka och framåt är "försvunna". Jag antar att det har med detta att göra och att dom dyker upp igen inom kort.

Och nu visar det SAS Go, SAS Plus OCH SAS Business på poängtabellen inom Europa, va f?

Screen Shot 2013-06-04 at 11.57.30 AM.jpg

Hej! Pratade precis med SAS Chatten...

Är detta verkligen den enda skillnaden???

Du chattar med XXX
- Hur kan jag hjälpa till?
Du skrev: Hej!
När man bokar en bonus resa med er inom Europa, så finns det priser i "SAS GO", "SAS PLUS" och "SAS BUSINESS".

Priserna är exempelvis 20000, 30000, 40000 p.

Vad är skillnaden mellan SAS PLUS och SAS Business?

Som jag förstår det så finns det ingen skillnad mellan PLUS och Business...

Varför skall man då betala 10000 poäng extra?
Ps. Jag vet att ni fortfarande har "riktig" business till Asien och USA, men frågan

gäller inom Europa.

MVH

XXX: yes, kollar den informationen jag har fått. Dröj lite till tack
Du skrev: OK. Tack!
XXX: Ser inte ut att hitta just business för europa. Så ska dubbelkolla detta med en annan avdelning. Dröj kvar lite till tack
Du skrev: OK. TACK!
Du skrev: Om du går in på http://www.sas.se/eurobonus/erbjudanden-och-nyheter/poangrabatt/ och klickar på"Ordinarie Bonuspriser" så ser du att man kan välja 3 typer.....
XXX: tack för att du väntade. Informationen vi fått är inte helt lätt att se vad som gäller. Business på kortare sträckorna kommer i stort vara samma som sas plus, förutom att man inte har någon direkt mellanskillnad vid ombokning av biljetten-
Du skrev: OK. Tack för hjälpen! MVH

Jösses. Ska inte en kundservicemedarbetare vara uppdaterad på den senaste stora förändringen!?

Sommarjobbarna har tydligen redan börjat.

Kan ju vara så att den interna infon har fallerat, hänt förr, så klandra inte inte dem på chatten, de är himla duktiga ;).

Ett gäng TPI-bokningar från nästa vecka och framåt är "försvunna". Jag antar att det har med detta att göra och att dom dyker upp igen inom kort.

Du är inte ensam om det problemet! Jag har borrat lite djupare i det hela och anledningen till att de har försvunnit är att status har förändrats till "obekräftad". Lösningen är att du får ringa kundsupporten och att de får gå igenom bokningarna och sätta rätt status på dem (bekräftad)

Du är inte ensam om det problemet! Jag har borrat lite djupare i det hela och anledningen till att de har försvunnit är att status har förändrats till "obekräftad". Lösningen är att du får ringa kundsupporten och att de får gå igenom bokningarna och sätta rätt status på dem (bekräftad)

Hm, tror du att man kan man maila dom i stället? Kan dom plocka fram bokningarna på bokningsnummer eller vad använder dom för sökbegrepp?

Toppen