Senaste nytt

SAS har påbörjat migreringen till nya priser (SAS Go och SAS Plus)

Aningen off topic men ändå inte:
Flög ARN-OSL i måndags i Y och då testade man konceptet. Borta var frukostlådan med kallskuret, istället fick man nu en trekantsmacka i förpackning. Det fanns några olika varianter men man fick inte välja utan blev tilldelad en. Dricka fick man beställa från menyn i stolsfickan men det ingick.
Var först lite negativt inställd till det hela men kom fram till att mackan ändå var god (dock så verkade många bara äta hälften, det är en rätt rejäl frukost), kaffe, té, juice etc fanns ju fortfarande gratis.

Gillade dock frukostlådan mer, varmt bröd, joghurt, Godmorgon-juice men det funkar väl framöver också

Jag har samma situation med en del av mina bokningar. Antar att SAS bokar om alla Economy Extra och Business biljetter till SAS Plus och därför står det väntelista innan alla ombokningar är klara.

Det verkar som att man gör en del i systemen, ja.. :)

cropped.jpg

Mvh
/NotRyan

Var hittade du den på en inrikesresa? Jag ser fortfarande bara de gamla benämningarna: "Economy", "Economy Flex" och "Economy Full Flex" för inrikesresor även efter 9 juni.

Var nog lika trött som vissa andra i går kväll, givetvis var det Economy Flex. ARN-UME.

Aningen off topic men ändå inte:
Flög ARN-OSL i måndags i Y och då testade man konceptet. Borta var frukostlådan med kallskuret, istället fick man nu en trekantsmacka i förpackning. Det fanns några olika varianter men man fick inte välja utan blev tilldelad en. Dricka fick man beställa från menyn i stolsfickan men det ingick.

Kan bekräfta att precis samma danska trekantsmacka modell "gummikyckling och torrt bröd" serverades nyss ombord SK (Braathens) TMP-ARN. Dock har ju serveringen i business aldrig varit någon höjdare på rutten, men samma vara tycks nu spridas. Fanns ej någon dryckmeny och flygvärdinnorna visste inte utan till vad som fanns i kärran. Ett par stycken GT kunde trevligt nog fixas oss. :)

Hoppas det blir lite mera utbud en bara en och samma macka... Det skulle vara en déjà vu av Aeroflot under sovjettiden. :p Minns nu inte vilken varmrätt som serverades stup i ett. Lite samma grej som med Air Koryo.

Toppen