Senaste nytt

SAS har köpt 45+10 nya Embraer, leverans från 2027

Ny trevlig video :)

Är övertygad om att dessa nya Embraer maskiner kommer skapa en bra mix för att både flyga inrikes och utrikes. Kommer möjliggöra nya linjer och många befintliga inrikeslinjer både i Sverige och Norge kommer kunna köras med ännu bättre frekvenser.

BC:s berömda mileage runs till LLA ser ut att bli lite mer exotiska i framtiden!
IMG_2232.png

(hint: UK)

BC:s berömda mileage runs till LLA ser ut att bli lite mer exotiska i framtiden!
Visa bifogad bild 172266
(hint: UK)
Reagerade också på det. Antar att de har tänkt på LHR-LLA rutten och blandat ihop det lite. Men det skulle också kunna vara London Luton Airport som själva använder LLA som förkortning i mycket marknadsföring (även om IATA-koden är LTN). Vet inte hur sannolikt det är men kanske råkade SAS avslöja att de vill öka närvaron i London utanför sina LHR-slots

Reagerade också på det. Antar att de har tänkt på LHR-LLA rutten och blandat ihop det lite. Men det skulle också kunna vara London Luton Airport som själva använder LLA som förkortning i mycket marknadsföring (även om IATA-koden är LTN). Vet inte hur sannolikt det är men kanske råkade SAS avslöja att de vill öka närvaron i London utanför sina LHR-slots
Punkten på kartan stämmer väl bättre med LTN (och Stansted) än LHR (eller LCY)... bara för att spä på rykten!

1.25 m in i videon - we will introduce a new premium cabin on international routes on this airplane

Vad betyder det? eller är det bara deras nya koncept

1.25 m in i videon - we will introduce a new premium cabin on international routes on this airplane

Vad betyder det? eller är det bara deras nya koncept
Det låter onekligen som att de backar från upplägget med business class på "alla" internationella flyg.
Jag har iaf trott sedan tidigare att just när de satsar på små plan och mixar så att de flyger både inrikes och ganska långa utrikesrutter så leder det till att plus / premium inte bara finns på inrikes, utan breddas till alla rutter med just dessa plan.
Operationella faktorer vinner.

Är man positivt lagd kan det iofs tolkas som att man gör några stolsrader med bättre pitch.
Är man hysteriskt positiv kan man ju tro att det skulle kunna bli business seating...

Last edited:
E2-generationen går att beställa med en ovanlig (unik?) 2+2 staggered seating för business, den är min hysteriska optimism för det här köpet...
Unik skulle jag nog inte kalla den, inte exakt samma sak, men KE kör ju staggered business seats i sin nya kabin på longhaul för att kunna trycka in 6 säten i bredd på 777or.

Min gissning är att vi får fortsätta drömma tyvärr, men ingen blir gladare än mig om jag har fel!

Hade varit kul att veta hur många potentiella stolar SAS förlorar på att installera en sån här modell, det stora problemet blir ju när samma plan möjligtvis ska gå på charter till Rhodos, inte många charterresenärer som är beredda att betala extra för mer benutrymme!
Det ser man inte minst på sociala medier när folk gör världens grej och ska leka vloggare av att dom bokat TUI premium till Phuket.

Toppen