Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Jag bokade precis också. nya tabellen gäller, men skatter & avgifter är betydligt lägre nu. För mig landade det på 2000 kr lägre per person och bokning för en returresa. Inte så dåligt ändå :)
Alltså för en first resa till Sydostasien med en 2-4-1 voucher kostar fet nu 17500 EB poäng mer nu.
Det värderar jag till 1750 kronor genom att betala räkningar på billhop med Amex Elite och 2% avgift för mig. (Normalt 2,5%)
Ifall skatterna minskat med 2000 kronor är det ju ingen stor försämring under mina omständigheter.

2 personer till Asien i Business med Star Alliance kostar nu 25 000 mer poäng än tidigare. Detta kostar ca 2800kr att köpa sig till via Billhop med Amex elite.

Att det också blir ca 2000kr billigare per person (4000kr totalt) innebär att det blir billigare med det här systemet? Eller tänker jag fel? Givet att man inte gör några ombokningar.

Alltså ca 4000kr - 2800kr = 1200kr billigare netto
Om din uträkning stämmer såg blir det helt klart "billigare". Som sagt, en del saker blir sämre och andra bättre, gäller bara att anpassa sig till det nya.

Attachments

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    85,9 KB · Visningar: 486
Det ska bli spännande att räkna på om det lönar sig för mig, att avboka och boka igen. Jag bokade en tripp till Singapore för några dagar sedan dvs. med de gamla reglerna (140k poäng + ~3600kr).
I min värld är pengar mer värda en EB-poäng.

Toppen