Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Ringde nyss och bokade en 2-4-1 i business till Sydostasien nästa år. Jodå, nya poängtabellen gäller - det gick på 165000. Om jag tolkar tråden rätt så började de nya tabellerna gälla under föregående dygn. Man kan väl lugnt säga att min tajmning var ganska dålig... :) Noterar att skatter/avgifter gick på runt 3800 spänn för två pers, vilket är ca 3000 mindre än jag betalade för en liknande tripp i våras.

Ringde nyss och bokade en 2-4-1 i business till Sydostasien nästa år. Jodå, nya poängtabellen gäller - det gick på 165000. Om jag tolkar tråden rätt så började de nya tabellerna gälla under föregående dygn. Man kan väl lugnt säga att min tajmning var ganska dålig... :) Noterar att skatter/avgifter gick på runt 3800 spänn för två pers, vilket är ca 3000 mindre än jag betalade för en liknande tripp i våras.
Kika på dina avgifter. Ligger det med 2*450:- i service fee där?

Det är även bränsletilläggen som ändrats.
Dessutom har en "service fee" på 450:- lagts till på en bokning som INTE är återbetalningsbar efter 24h.
Helt rimlig förändring. Synd på avsaknaden av info bara.

DET tycker jag är riktigt trist. Hittills har det ändå varit en jättestor fördel av EB gentemot andra program (t.ex. Mileage Plus) att man kunde boka av utan kostnader upp till 24 timmar innan avgång.

Det är även bränsletilläggen som ändrats.
Dessutom har en "service fee" på 450:- lagts till på en bokning som INTE är återbetalningsbar efter 24h.
Helt rimlig förändring. Synd på avsaknaden av info bara.

Har du en länk?
Appliceras serviceavgiften oavsett bokning på hemsida, 0770 eller Tallinn?

Toppen