Senaste nytt

SAS halverar trafiken från Linköping

henke12

Medlem
Staten subventionerar massor med linjer till bland annat Norrland (så kallade Public Service Obligation-rutter). Så vitt jag vet är inte SAS operatör på en enda av dessa rutter. Däremot de flygbolag som flyger till Arvidsjaur och allt vad ställena heter.

Jag ställer mig därför MYCKET tveksam att svaret syftar på SAS linjer. Flyger inte så ofta norrut, men skulle gissa på beläggningen snarare ligger mellan 50-80% på exempelvis Kiruna om man bortser från fakirflyget.

Arvidsjaur flyger utan stöd också afaik!
 

AABack2ARN

Medlem
Har starkt för mig att de åtminstone har fått stöd - eller blandar jag ihop det med Arjeplog? Hursomhavser SAS flyger vare sig till det ena eller andra stället ;)
 

Mikey1122

Medlem
Kommer tillbaka till topic och konstaterar att eftermiddagsflighten ligger med igen från 28 mars 2016. Fortfarande 12.55 dock från LPI dock.
 

MrShield

Medlem
Du kunde ju begärt att eftermiddagsflighten går vid 17 från LPI när du ändå mailade!

Skulle vara en smärre revolution och så lyxigt om de kunde ha en kl 17 också. Det innebär även att man skulle hinna många fler flyg från Köpenhamn på dagen/eftermiddagen och slippa vänta ett halvt dygn på nattflyget hem :-/
 
Toppen