Cristoffer Cedergren
Medlem
BC var 6 dagar före lokalblaskan, såklart 
SAS halverar i Linköping - Linköping - Corren.se - Nyheter Linköping Östergötland
SAS halverar i Linköping - Linköping - Corren.se - Nyheter Linköping Östergötland
Flygplatschefen här förklarade för mig att antal passagerare är ointressant, det är vad man tjänar på dom. Sk "yield" - intäkt per passagerarkilometer är det som är intressant.Fan, hade helt missat detta.
Då är det dags att överväga ett nytt jobb. Tråkigt!! :-(
Jag förstår inte en sak. Jag har rest mycket i norra Sverige under året och i princip varenda flyg Arlanda <-> Luleå, Östersund, Kiruna etc. är helt folktomma. Vi snackar alltså stora fina kärror som går 3-5ggr per dag.
Det har inte varit succé, men betydligt mer folk på Köpenhamnsflyget de flesta gångerna på ett plan som borde kosta en tiondel att drifta.
Hur går det runt i Norrland, eller är det staten som subventionerar 95%?
Flygplatschefen här förklarade för mig att antal passagerare är ointressant, det är vad man tjänar på dom. Sk "yield" - intäkt per passagerarkilometer är det som är intressant.
Jag förstår inte en sak. Jag har rest mycket i norra Sverige under året och i princip varenda flyg Arlanda <-> Luleå, Östersund, Kiruna etc. är helt folktomma. Vi snackar alltså stora fina kärror som går 3-5ggr per dag.
SAS kör 10 turer från Luleå en vanlig dag. Var kommer 3-5 ggr per dag? Och nej det är inga folktomma flyg.