Senaste nytt

SAS höjer ombokningsavgift + ändrar feeder möjlighet

Det är väl snarare anpassning till sig själva vad gäller prisnivån. Det har väl egentligen varit ganska orimligt med mycket högre avgifter på deras egna flyg än på partners.

Visst var det 750 kr för ombokningar på NYA bokningar sen ändringen. Men 150 kr fortfarande på bokningar före ändringsdatumet

Har en agent i luren nu som hävda 750 kr. jag bad han dubbelkolla... så sitter i kö nu

Det står så här i eurobonusguiden vilket man får förmoda inte är helt gripet ur luften, men det är ju inte en officiell källa: "Om bonusresan är bokad före den 4 juli kan du göra en ändring till den gamla avgiften på 150 kr. Efter denna ändring gäller full avgift på 250/750 kr."

Det står så här i eurobonusguiden vilket man får förmoda inte är helt gripet ur luften, men det är ju inte en officiell källa: "Om bonusresan är bokad före den 4 juli kan du göra en ändring till den gamla avgiften på 150 kr. Efter denna ändring gäller full avgift på 250/750 kr."

tack. hittat den med. försökt söka via google, chat gpt m.m. men hittar ingen officiell information hos SAS.

Jag kunde inget göra mer än vackert gå med på det i telefon men skickat vidare till diamondsupporten. 4x 600 kr är ändå lite pengar... (4 pers)

FInns det några krav kring feeder flight avseende bolag (enbart SAS eller går det bra med AF/KLM?) eller antal lediga platser (minimum)

Visste inte att man slapp bokningsavgifterna för skyteam award resor som EBD
Jag var typ 4000 poäng från EBD förra perioden. Så 4000kr från fria ombokningar och jag har 4 2-4-1 och 350’+ poäng och så som jag får intrycket av hur det är att boka award nu med skyteam så kommer man ju nästan upp i 4000kr i bokningsavgifter om jag skulle boka upp några resor efter man lagt på feeders och kanske gjort någon ändring.
Isåfall är det ju inte en dum idé att köpa poäng för att nå Diamond + andra perks som det innebär

Edit: utifrån den här texten så kanske jag tolka fel när det gällde skyteam award
Visa bifogad bild 166193
Inte ombokningar, utan nybokningar så slipper du avgiften som EBD

Toppen